قم نيوز : آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه اصل خانواده، امروز کانون اصلی تهاجمات دشمن است گفت: اصلی ترین کار، توجه به زندگی مطابق با معیارهای اسلامی و قرآنی است.
آیت الله نوری همدانی: امروز کانون تهاجمات دشمن، اصل خانواده است.
آیت الله نوری همدانی: امروز کانون تهاجمات دشمن، اصل خانواده است.
به گزارش قم نیوز در پیام این مرجع تقلید به مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی «مثل خمینی» و نیز اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر شده آمده است: بسیاری از مردمان جامعه برای زندگی صحیح و رسیدن به یک آرامش نیازمند بهره‌مندی از یک مدل زندگی و سبک ارتباط صحیح می‌باشند و در این میان وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت بسیار سنگین است و باید توجه داشت هر گونه انحراف در این قشر از جامعه ممکن است خسارت عظیمی را به بار آورد.

پیام ادامه یافته است: امروز مهم ترین و اصلی‌ ترین کار توجه به زندگی مطابق با معیارهای اسلامی و قرآنی و هم چنین توجه به فرهنگ و پیشینه تاریخی‌ است؛ بر این اساس کانون تهاجمات به اصل خانواده است. در این بین افراد متدین به خصوص شخصیت‌هایی که در جامعه به عنوان نماد دینی محسوب می‌شوند بعنوان یک الگو مورد توجه هستند.

پیام می افزاید: قرآن کریم آیات فراوانی را پیرامون یک زندگی صحیح که همراه با آرامش و در نتیجه سعادتمندی باشد را بیان کرده که در این مجال نمی‌گنجد و مخاطبان که مأنوس با قرآن کریم می‌ باشند می‌توانند مراجعه کنند و از کیفیت و کمیت افعال فردی تا ارتباط عاطفی و اخلاقی درون خانه و همچنین ظهور در اجتماع، در روایات ما نیز این موضوع به طور گسترده تفسیر شده است و بعنوان یک سند ارزنده در دسترس می‌باشد که توصیه حقیر به طلاب عزیز این است که از این دو موضوع یعنی آیات قرآن کریم و روایات غفلت نکنند.

آیت الله نوری همدانی افزوده است: در مرحله بعد طلاب جوان باید به سیره و حالات علمای بزرگ توجه داشته باشند، این توجه یا با مطالعه کتب معنوی و اخلاقی که از بزرگان ما به جامانده امکان پذیر است و یا با ارتباط نزدیک با بزرگان. اولین گامی که یک طلبه باید به آن توجه داشته باشد تهذیب است، همانطور که امام راحل فرمود: «طلبه‌ای که مهذب نباشد می‌شود شیخ ابراهیم زنجانی که فتوای قتل مرحوم شیخ فضل الله نوری را داد».

پیام ادامه یافته است: در مرحله دوم تحمل داشتن در مقابل سختی‌ها و مشقت‌ها، راه ما یعنی راه طلبگی از ابتدا سختی و مشکلات دارد و کسی که وارد این میدان شد باید خود را آماده نماید البته این به آن معنی نیست که اگر شرایطی فراهم شد، سختی را تحمل کرد ولی باید توجه داشت در حد افراد ضعیف جامعه خود را باید تنظیم کرد، سیره و روش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که حقیر سالیان طولانی در محضرشان از نزدیک شاهد بودم چگونه حتی در حالی که امکانات برایشان مهیا بود ولی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌ کردند و به معنی حقیقی کلمه بی‌اعتنا به دنیا بودند.

پیام حاکی است: امام(ره) آن چنان زندگی می‌کرد که به حداقل‌ها اکتفا می‌ کرد در عین اینکه ظاهری آراسته داشت ولی پوشش همانند یک طلبه ساده بود. مردی که در دلش فقط عشق به خدا و اهل بیت (ع) بود و محبت مردم در وجودش موج می‌زند هیچگاه برای غیر خدا عملی انجام نداد لذا تعریف و تکذیب برای او مساوی بود چون ملاک عمل برای او رضای حق تعالی بود در دوران قبل از انقلاب بعنوان یک مرجع تقلید حاضر نبود تشریفاتی برایش مهیا شود و همانند یک طلبه و استاد معمولی ظاهر می‌شد و بعد از انقلاب با توجه به شرایط خاص رهبری جامعه و خطراتی که وجود داشت هیچگاه از مردم فاصله نگرفت و تا زمانی که قدرت داشت ملاقات‌های مردمی را انجام می‌داد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه پیام خود افزوده است: امروز هم رهبر معظم انقلاب با همان کیفیت راه را ادامه می‌دهند حقیقتا ایشان هم فقط رضای خدا را در نظر دارند و تا جایی که تشخیص می‌دهند صلاح نظام و انقلاب و اسلام اقتضای کاری را دارند کوتاهی نمی‌کنند و ساده زیستی ایشان نیز مورد اعتراف دوست و دشمن می‌باشد.

پیام حاکیست: طلاب عزیز و جوان، بنده در این دوران طولانی زندگی خود و زیارت علمای فراوان و اثرگذاری همانند آیت‌الله العظمی بروجردی، امام راحل، مراجع ثلاث، مرحوم آقای داماد و دیگر اعاظم آنچه فهمیدم هرکدام به قله‌ای از علم و عمل دست یافتند برای آن بود که فقط خدا را دیدند و رضایت امام عصر را مد نظر داشته‌اند و هیچ‌ گاه از حال مردم غافل نبودند، اینجانب به شما نصیحت می‌کنم اگر می‌خواهید سعادت‌مند شوید چه در امور داخلی زندگی خود با خانواده و چه در اجتماع فقط رضای خدا را در نظر بگیرید که اگر غیر از این عمل کرده اید خسارت عظیم خواهید دید.

پیام ادامه یافته است: توصیه می‌کنم نماز شب را فراموش نکنید بعضی از بزرگان ما طلبه‌ای که نماز شب نمی‌خواند را درس نمی‌دادند، شهریه نمی‌دادند، بیداری سحر توفیق آفرین است غفلت نکنید، ارتباط با امام عصر را کم نکنید هر روز با توجه و ارتباط با آن حضرت کار را آغاز کنید، خوب درس بخوانید، فقاهت را در نظر بگیرید که مؤثر باشد، از مردم غافل نشوید و در کنار مردم باشید غم و غصه آنها را درک کنید و به آنها خدمت نمایید، قدر انقلاب را بدانید برای حفظ این انقلاب که خون ها ریخته شد و زندان و تبعیدها بوده تلاش کنید، ولایت فقیه را تقویت کنید، اصول امام راحل را زنده نگه دارید و زیر پرچم اهل بیت تلاش کنید که سعادت دنیا و آخرت در خانه حضرات معصومین است.

جدایی دین از سیاست از اهداف دشمن در دوران جدید است

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش تصریح کرد: حوزه های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند اما باید دانست که وقتی سیاست را مستکبرین عالم در دست گرفتند، آن وقت تبدیل به حقه و نیرنگ و عاملی در جهت تضییع حقوق مردم و مستضعفین شد.

آیت الله محسن اراکی با اشاره به این که تبیین معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) و تلاش در جهت اجرای احکام الهی از جمله اصلی ترین رسالت های حوزه های علمیه و روحانیت است، اظهار داشت: فقه ما یعنی همان فقه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای برنامه ها و احکام الهی که در این زمینه البته نیازمند تقویت جریان جهاد تبیین هستیم.

وی با بیان این که یکی از اهداف دشمن در دوران جدید، تلاش در جهت جدایی دین از سیاست است، گفت: دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و می خواهد این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه نباید داشته باشد در حالی که اساس دین ناظر به این است که در عرصه جامعه و حاکمیت ورود پیدا کند و به نقش آفرینی بپردازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: البته مسلم است که اساس نظام سیاسی دینی با رویکرد آموزه های ناب شیعی مبتنی بر این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد تا جامعه به سعادت و رستگاری برسد.

مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی «مثل خمینی» و نیز اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب، در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

 انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdfn0fxyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما