پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 109384
منبع : ایسنا
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

تبلیغ نیازمند یک دانشگاه با فرهنگ حوزوی است

قم نيوز : رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با انتقاد از برخی شیوه‌های تبلیغی، تبلیغ را نیازمند آموزش و تخصص‌های لازم دانست.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:تبلیغ نیازمند یک دانشگاه با فرهنگ حوزوی است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:تبلیغ نیازمند یک دانشگاه با فرهنگ حوزوی است.
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی سعیدی شاهرودی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در اختتامیه طرح «علمداران تبلیغ» که به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و موضوع بحث خود را متغیرها در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملی و جایگاه ایران عنوان کرد.

وی تحول در عرصه قطب‌بندی، از تک‌قطبی به چند قطبی را به عنوان اولین متغیر اعلام کرد و گفت: ‌آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به تک قطبی جهان تبدیل شد، اما امروزه چین، روسیه، هند و ایران داعیه‌دار قطب‌های نوظهور هستند.

سعیدی ادامه داد:‌ ایران با تکیه بر پنج محور از جمله قدرت دفاعی، قدرت هسته‌ای و قدرت انرژی به واسطه کشف معدن لیتیوم، در حال درخشش عرصه جهانی است.

وی بازگشت اسلام با تأکید بر قرآن و عترت را از متغیرها دانست و افزود: حضرت روح الله بعد از ۱۵ قرن، قرآن و اهلبیت را به رأس قدرت آورده است و امروزه قدرت حاکمیت، به خاطر حاکمیت اهل‌بیت علیهم السلام است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان این‌که احیای اندیشه موعودگرایی و جهانی‌گرایی از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل است، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل دارای دو اندیشه جهانی‌گرایی و موعودگرایی هستند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته‌اند که جمهوری اسلامی نیز معتقد به حکومت جهانی مهدویت است.

وی افزود: توسعه قدرت به صورت ناهمتراز از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل به شمار می‌رود، چنانچه مجموعه‌های محدودی با یک حرکت سایبری وضعیت آمریکا را دگرگون می‌کنند یا هنگام توقیف نفتکش از سوی انگلیسی‌ها جمهوری اسلامی مقابل به مثل کرد.

سعیدی بازگشت جنگ به اروپا را از دیگر متغیرها در عرصه منطقه و بین‌الملل عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، برای حفظ کردن اروپا، جنگ را از صحنه اروپا به آسیا منتقل کرد که شکل‌گیری اسرائیل سرآغاز این انتقال است اما با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بار دیگر صحنه جنگ به محل اصلی خود بازگشت.

وی در ادامه به پیامدهای جنگ اوکراین اشاره نمود و افزود:‌ تسریع، تسهیل و تقویت ایده شکل‌گری روابط بین‌الملل پساغربی، سرعت در انتقال قدرت از غرب به شرق، تغییر در روابط چین و روسیه و تبدیل شدن به متحد راهبردی، تأثیر شدید در وضعیت اروپا و تحول در نظام انرژی از پیامدهای جنگ اوکراین به شمار می‌روند.  

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که همبستگی و تلاقی بین تحجر سیاسی و مذهبی از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین الملل است، گفت: از دلایل موفقیت معاویه تلاقی بین تحجر مذهبی و سیاسی بود که خوارج تحجر مذهبی و خودش نیز تحجر سیاسی به شمار می‌رفتند؛ امروزه نیز متأسفانه شاهد تلاقی تحجر مذهبی و سیاسی هستیم که از آن موارد می‌توان به داعش و وهابی‌گری هم چنین شیعه انگلیسی اشاره کرد و ضربه‌ای که جریان شیعه انگلیسی به وحدت وارد می کند، کمتر از داعش نیست.

وی عنوان کرد: عبور آمریکا از راهبرد نظامی‌گری به راهبردهای دیگر از جمله متغیرهای تحول در منطقه و بین‌الملل است. امروزه آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که دیگر توان جنگیدن ندارد یا به مصلحت نیست، بنابراین رویکردهای آمریکا به بی‌ثبات‌سازی حول محور مطالبات سیاسی و اجتماعی، درگیر کردن کشورهای رقیب با همسایگان، همانند تلاش برای ایجاد درگیری میان ایران با افغانستان و آذربایجان، درگیر کردن کشورها مانند اوکراین و روسیه، چین با تایوان هم چنین لیبی با مصر و در نهایت جنگ ترکیبی رفته است.

سعیدی ادامه داد: این جنگ شامل جنگ شناختی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اطلاعاتی، سایبری و دیپلماسی می‌باشد، چنانچه در اوج اغتشاشات ۱۴۰۱ پیشنهاد مذاکره را مطرح کردند.

وی افزود: همزمان سازی، پیوسته‌سازی، گسترده‌سازی، گسترش بحران به سطح کشور، گردشی و چرخشی‌سازی، عبور از ماهیت مادی به غیر مادی یعنی کنترل ذهن و اخلال در تصمیم‌گیری و کشته‌سازی از شاخص‌های جنگ ترکیبی هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، تحول و تغییر در وضعیت اهل سنت را از متغیرهای تحول در منطقه و بین‌الملل دانست و ادامه داد: مبلغ و منبری باید این تحولات را مورد توجه قرار دهد تا در سخنان خود مطالب نادرست به‌کار نبرده و موجب از بین رفتن وحدت میان شیعه و سنی نشود.

انتهای پیام  / 113
https://qomnews.ir/vdcc4oqs02bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما