يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : 109497
منبع : خبرگزاری برنا

۱۶۰۰ بنگاه معاملات املاک در قم غیرقانونی فعالیت می کنند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: در استان قم سه هزار و 300 بنگاه معاملاتی داریم که 96 درصد آن‌ها در شهر قم فعالیت می‌کنند که از این تعداد تنها هزار و 700 مورد، پروانه فعالیت دارند و مابقی غیرقانونی هستند؛طی هفته گذشته ۱۵ بنگاه املاک در قم پلمب شد.
۱۶۰۰ بنگاه معاملات املاک در قم غیرقانونی فعالیت می کنند.
۱۶۰۰ بنگاه معاملات املاک در قم غیرقانونی فعالیت می کنند.
به گزارش قم نیوز ابراهیم معتمدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی املاک است، اظهار داشت: در استان قم سه هزار و ۳۰۰ بنگاه معاملاتی داریم که ۹۶ درصد آن‌ها در شهر قم فعالیت می‌کنند که از این تعداد تنها هزار و 700 مورد، پروانه فعالیت دارند و مابقی غیرقانونی هستند.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای در وزارت راه ایجاد شده تا مستاجران در آن سامانه درخواست خود را ثبت کنند و مشکل واسطه‌گری حذف شود، مطرح کرد: بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از بنگاه‌های املاک درحال انجام است و طی هفته گذشته ۱۵ بنگاه املاک پلمب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم در حوزه مسکن است، عنوان کرد: در استان قم ۱۴۸ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام داشته‌اند که ۷۹ هزار نفر آن‌ها تائید شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی این افراد زمین تامین شده و احداث مسکن به صورت ویلایی و آپارتمانی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در نظرداریم تا تاریخ ۲۲ بهمن تمام پلاک‌های مسکن‌های ویلایی را مشخص کرده و واگذاری‌ها انجام شود.

معتمدی اضافه کرد: فعالیت دولت در حوزه مسکن با دو رویکرد تامین مسکن تحت عنوان نهضت ملی مسکن و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی در دستورکار قرار دارد. 

انتهای پیام /113
https://qomnews.ir/vdchwwnzq23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما