دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 109579
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:

تخلفات زیست‌محیطی در دریاچه نمک قم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: بروز برخی تخلف‌ها از سوی واحدهای صنعتی در بستر دریاچه نمک محرز بوده و پیگیری‌های لازم برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:تخلفات زیست‌محیطی در دریاچه نمک قم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:تخلفات زیست‌محیطی در دریاچه نمک قم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست قم، محمدحسین بازگیر در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها و ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دریاچه نمک، نسبت به آینده دریاچه نمک با وجود بارگذاری‌های صنعتی و تخلفات زیست‌محیطی در این تالاب اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، احیای این تالاب ارزشمند و مدیریت کانون‌های گرد و غبار در استان در دستور کار دستگاه‌های ملی قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه تالاب‌های قم به ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در مرکز کشور دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مناطق بر اثر غفلت و بی‌توجهی کاملا خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با این بحران جدی مواجه خواهند شد.

بازگیر در پایان با اشاره به همکاری، هماهنگی و مشارکت استان‌های مجاور دریاچه نمک قم در جهت احیای این زیست‌بوم آسیب‌دیده در قلب کشورمان، تصریح کرد: دریاچه نمک و دیگر تالاب‌های استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوضه آبریز، دارای اکوسیستم حساس و شکننده‌ای بوده و باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdciy3az3t1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما