يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : 109641
فرماندار کهک:

طرح‌های عمرانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان کهک اجرا شد

قم نيوز : فرماندار کهک از اجرا و اتمام طرح عمرانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.
فرماندار کهک:طرح‌های عمرانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان کهک اجرا شد.
فرماندار کهک:طرح‌های عمرانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان کهک اجرا شد.
به گزارش قم نیوز علیرضا گلچین پور افزود: چهار خطه شدن محور ورجان به پردیسان با اعتباری ۵۰۰ میلیاردتومانی و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی این شهرستان است.

محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود. در مرحله نخست این طرح با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با اشاره به طرح تعویض و اصلاح شبکه آب روستای خاوه، گفت: حدود ۲.۷ میلیارد تومان برای اجرای این طرح، هزینه شده‌است.

فرماندار شهرستان کهک، تصریح کرد: لایروبی و احداث کانال سد امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان نیز با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری کامل قرار دارد.

گلچین پور با اشاره به اجرای روکش آسفالت سه روستای ویریچ، قبادبزن و تیره، اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها نیز ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی هزینه شده‌است.

به گفته فرماندار کهک، اجرای عملیات عمرانی احداث سه سالن ورزشی با اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد تومان نیز در این شهرستان آغاز و طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طی این مدت ۳ پارک بازی در روستاهای "ده‌اند"، "وشنوه" و "کرمجگان" با ۳ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی ادامه داد: احداث تقاطع شهدای مقاومت ورجان با صرف اعتبار ۷۰ میلیاردتومانی نیز از آغاز دولت سیزدهم جزو طرح‌های مهم عمرانی این شهرستان بوده‌است.

گلچین پور اضافه کرد: طرح ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن این شهرستان نیز با صرف هزینه ۵۰ میلیاردتومانی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح‌های آبرسانی شهرستان کهک با اعتباری افزون بر ۷۰۱ میلیارد تومان، تصریح کرد: مجتمع آبرسانی و ذخیره آب ۵ روستای این شهرستان نیز از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است.

فرماندار شهرستان کهک گفت: همچنین طی دو سال گذشته ۱۰ پروژه شهری با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان و ۱۴ پروژه مربوط به دهیاری‌ها با اعتبار ۶.۵ میلیاردتومانی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی با اشاره به استقرار تدریجی دستگاه‌های دولتی در این شهرستان تازه تاسیس، عنوان کرد: طی دو سال گذشته اقدامات مطلوبی برای ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان و استقرار ادارات دولتی و خدماتی انجام‌گرفته‌است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود. تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdci53azzt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما