قم نيوز : شهردار قم گفت: ساماندهی وضعیت اطراف حرم مطهر یکی از دغدغه‌های شهرداری قم است و در این رابطه ۶۴ باب مغازه پیرامون حرم مطهر با همکاری دستگاه‌های استانی تملک می‌شود.
شهردار قم:۶۴ باب مغازه اطراف حرم مطهر و 132 مغازه قبرستان نو تملک می‌شود/رصد و پایش تملکات در قرارگاه هفتگی در شهرداری قم
شهردار قم:۶۴ باب مغازه اطراف حرم مطهر و 132 مغازه قبرستان نو تملک می‌شود/رصد و پایش تملکات در قرارگاه هفتگی در شهرداری قم
به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری قم در هسته مرکز شهر اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای همکاری با اجرای طرح امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام خواهیم داد، تملک ۶۴ مغازه در فضای پیرامونی حرم مطهر است.  

وی با بیان اینکه این مغازه‌ها از درب یک تا درب 6 حرم مطهر واقع‌شده‌اند، افزود: مذاکره برای تملک این املاک آغازشده است و تأمین منابع با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم انجام می‌شود.  

شهردار قم قول تأمین منابع این تملک‌ها از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این اقدام برای تأمین امنیت اطراف حرم مطهر و تقویت فضای قدسی آن ضروری است.  

وی با اشاره به اینکه آزادسازی این املاک هزینه سرسام‌آوری دارد گفت: در این زمینه تأمین منابع از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان می‌تواند موجب تسریع کار شود.  

دکتر سقائیان‌نژاد به وجود ۱۲۰ مغازه در بازارچه شیخان اشاره کرد و یادآور شد: برای جابه‌جایی این مغازه‌ها نیز در حال مذاکره هستیم.  

وی با تأکید بر تشکیل قرارگاهی برای تسریع این پروژه‌ها اظهار کرد: قرارگاهی به‌صورت منظم هر هفته در شهرداری قم تشکیل می‌شود و بعضی از پروژه‌هایی که از سیر طبیعی خودش خارج‌شده به این قرارگاه آورده و در آنجا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که تا هفته بعد آن باید تصمیمات اجرایی شود.  

شهردار قم در خصوص دیگر پروژه‌های اطراف حرم مطهر گفت: پروژه دیگر قبرستان نو است که ۱۳۲ مغازه در جریان این پروژه تملک خواهد شد که موجب می‌شود یک محوطه تقریباً پنج هکتاری در اطراف حرم مطهر آزاد شود.  

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه محله قم نو و بافت فرسوده اطراف این قبرستان بازآفرینی خواهد شد و فضای شهری بسیار بهتری اطراف حرم مطهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcjmhevyuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما