سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 109670

آیت‌الله سبحانی: طلاب حوزه پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند

قم نيوز : آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه شأن تحصیل و کسب دانش جزء جدایی‌ناپذیر طلبگی است، گفت: بر اساس هدف تاسیس حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالت‌های تبلیغی خود بپردازند.
آیت‌الله سبحانی: طلاب حوزه پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند.
آیت‌الله سبحانی: طلاب حوزه پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند.
به گزارش قم نیوز از مرکز خبر حوزه، وی روز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم افزود: تجمع روحانیون در قم و مشهد در حالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین‌ مانده‌است.

وی در خصوص لزوم ساماندهی و مدیریت طلاب و روحانیون، به‌ضرورت ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: هم‌افزایی این نهادها می‌تواند در به‌کارگیری و ساماندهی طلاب در شئون حوزوی خود: در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار موثر و سازنده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی نظامی در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه، گفت: برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری برای انجام رسالت تبلیغ نیازمند مطالعه و بررسی و تدوین نظام دقیق نیازسنجی از عموم جامعه و در نهایت طراحی منظومه تبلیغی جامع برای پوشش و رفع این نیازهاست.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام میرمحمدی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات، توضیحاتی درباره طرح هدف‌مندی خدمات بیان کرد و ضرورت سیاست‌گذاری حوزه و مراکز مرتبط برای بهره‌مندی از طلاب و روحانیون در شئون حوزوی آن‌ها، سازماندهی و ساماندهی امر تبلیغ در شهرها، روستاها با برنامه‌ریزی بر عدم تمرکز در قم و مشهد و فعال‌شدن مساجد را یادآور شد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdca0on6w49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما