قم نيوز : آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله غلامرضا صلواتی از اساتید پیشکسوت و اخلاق حوزه علمیه قم، تاکید کرد که این مرحوم در علم و عمل نمونه بود.
آیت الله نوری همدانی: مرحوم آیت الله صلواتی در علم و عمل نمونه بود.
آیت الله نوری همدانی: مرحوم آیت الله صلواتی در علم و عمل نمونه بود.
به گزارش قم نیوز از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، در این پیام آمده است: خبر ارتحال فقیه پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی (رحمت الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام ادامه یافته است: آن مرحوم یکی از شخصیت های ممتاز عصر ما بود؛ استادی که در علم و عمل نمونه و از حیث تقوا و پرهیزکاری برجسته بود. در نهضت امام راحل (رحمت الله علیه) و ترویج مرجعیت آن رهبر فقید پیشگام بود و سالها رنج تبعید را تحمل نمود و عمر با برکت خود را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) گذراند.

پیام حاکی است: اینجانب درگذشت این عالم ربانی و استاد برجسته حوزه علمیه قم را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و شاگردان و خانواده گرامیشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت می نمایم.

پیام تسلیت استاندار قم درپی ارتحال آیت الله صلواتی

استاندار قم نیز در پیامی آورده است: خبر ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی «رضوان الله تعالی علیه» موجب تاسف و تاثر گردید.

سید محمد آقامیری در این پیام تصریح کرده است: این فقیه فرزانه سراسر عمر نورانی و پربرکت خویش را صرف ترویج دین و نشر معارف اسلامی و پرورش شاگردان مکتبی کرد و در کنار برخورداری از مراتب و شایستگی‌های والای علمی، در زمینه اخلاقی، فروتنی، ساده زیستی و سلوک معنوی نیز الگوی شایسته‌ای برای رهروان راه حق و حقیقت بود. همچنین آن عالم پارسا یکی از یاران و همراهان حضرت امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی محسوب می شد و در این راه مشقات زیادی را به جان خرید.

پیام حاکی است: اینجانب رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(روحی و ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، بیت مکرم و عموم شاگردان و علاقمندان آن بزرگوار تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید، علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر جمیل توأم با سعادت و سلامتی خواستارم.

آیت‌الله غلامرضا صلواتی از اساتید قدیمی دروس خارج حوزه‌ی علمیه‌ قم است که در سال ۱۳۲ از اراک به قم مهاجرت کرد و پس از طی دروس سطح، به حلقه‌ درس اساتید بزرگی هم‌چون آیات عظام بروجردی، سید احمد خوانساری، محقق داماد، گلپایگانی و اراکی پیوست.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcdjn0ffyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما