چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 109807

استاندار قم: دلال‌بازی در زمین‌های نهضت ملی مسکن ممنوع است

قم نيوز : استاندار قم تاکید کرد: هرگونه دلال‌بازی در زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع زیرا اجاره ۹۹ ساله است و هیچ‌کس حق واگذاری ندارد.
استاندار قم: دلال‌بازی در زمین‌های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
استاندار قم: دلال‌بازی در زمین‌های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
به گزارش قم نیوز سید محمد آقامیری در دهمین جلسه شورای تامین مسکن قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود:اگر فردی از توان مالی برخوردار نیست، باید از این طرح انصراف دهد تا راهکار دیگری پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فیش‌های مسکن ملی در صورت واگذاری باید مُهر قرمز بخورد و باطل شود خاطرنشان کرد: مسکن ملی به هیچ عنوان واگذار نمی‌شود و در صورت واگذاری نیز از فردی که واگذار کرده خلع ید می شود.

رییس شورای تامین مسکن قم ادامه داد: اداره‌کل راه‌وشهرسازی باید این موضوع را در قراردادی که منعقد می‌کند بیاورد و به متقاضیان اطلاع دهد که در صورت واگذاری زمین، هم امتیازشان از بین می‌رود و هم زمین پس گرفته خواهد شد.

وی گفت: نهضت ملی مسکن یک طرح ملی است، از این رو همه دوایر دولتی و همه بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی موظف هستند به طور تمام قد در این طرح کمک کنند تا قدمی را برداریم و سقفی برای هموطنان و همشهریان ایجاد کنیم.

در کیفیت مصالح کوتاه نمی آییم

استاندار قم در ادامه با ذکر اینکه در موضوع ساخت مسکن استاندارد بودن مصالح ساختمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهار داشت: اگر کارخانه‌ای نتواند مصالح استاندارد تولید کند باید کارمندان و کارگران خود را به جای دیگری انتقال دهد.

وی در ادامه سخنان با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن، استاندارد بودن مصالح، استحکام بنا و امنیت ساکنان بر ایجاد اشتغال اولویت دارد بیان داشت: در کارخانه‌های تولید کننده مصالح ساختمانی باید کالای تولیدی مورد تایید اداره‌کل استاندارد باشد.

آقامیری اظهار کرد: به کارخانه‌ای که متخلف است اخطار داده شود تا در چارچوب ضوابطی که توسط استاندارد قابل قبول است، کار کند.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن باید مطابق خِردجمعی اقدام شود گفت: زمان در این طرح بسیار مهم است ولی نباید سرعت را فدای دقت کنیم، مشروط به اینکه کار کارشناسی انجام و هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

استاندار قم همچنین هدف طرح نهضت ملی مسکن و تعهد ایجاد شده از سوی دولت را کاهش تقاضای مسکن در بازار عنوان کرد و گفت: تسهیلات بانکی باید فقط به متقاضیان اولیه مسکن پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای هر خدمتی که ارائه می‌دهند زمان‌بندی در نظر بگیرند گفت: این اقدام از فساد جلوگیری می‌کند لذا باید خدمات را به گونه‌ای ارائه دهیم که مردم بدانند به چه نحوی به آنها خدمت می‌کنیم‌؛ اگر از زمان‌بندی آگاه باشند، نیازی نیست که دنبال پارتی بگردند.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان همچنین با بیان اینکه دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام‌اسلامی تلاش زیادی می‌کنند یادآور شد: اتاق‌های فکر دشمن هر روز در حال فعالیت است تا بگویند نظام جمهوری اسلامی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، در حالی که در دنیا هیچ نظامی مقدس‌تر و کارآمدتر از نظام اسلامی نداریم؛ لازم است به مسائل و توصیه‌های دینی بیشتر توجه کنیم.

پنج هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در قم ترهین شد

مدیرکل راه‌وشهرسازی قم نیز با اشاره به عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: طرح ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان در دستورکار است و از مجموع ۲۸ هزار واحدی که تعریف شده، حدود پنج‌هزار واحد ترهین شده است و بخشی از بقیه طرح هم طی هفته جاری انجام می‌شود.

حسین زنجیرانی فراهانی همچنین با بیان اینکه فرایند معرفی به بانک و ارائه مدارک لازم طی ۲ ماهه گذشته آغاز شده است گفت: در یک ماه اخیر حدود ۲ هزار واحد را به پیمانکارهای ذیصلاحی که سرعت پیشرفت بیشتری داشته‌اند، واگذار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: برخی طرح‌های نهضت ملی مسکن تا سقف ششم، برخی تا سقف سوم یا چهارم پیشرفت فیزیکی دارند، به بعضی نیز زمین به تازگی تحویل داده شده و در مرحله فنداسیون قرار دارند.

زنجیرانی در بخش دیگری سخنان با اشاره به زمین‌های ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) گفت: مقرر شده زمانبندی این طرح در یک هفته آینده اعلام شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان پیشرفت کُند طرح‌های نهضت ملی مسکن ستاد اجرایی فرمان امام در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح‌ها در شهرک پردیسان در هزار و ۷۰۰ واحد و در سه مرحله در حال اجراست که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زنجیرانی همچنین با اشاره به ثبت‌نام ۱۵۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در قم افزود: ۸۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط بوده‌اند که برای ۴۵ هزار نفر تخصیص انجام گرفته است.

۶۸۵ واحد طرح ملی مسکن به مددجویان بهزیستی اختصاص یافت

مدیرکل بهزیستی قم نیز با بیان اینکه حدود چهار هزار و ۶۰۰ تَن از مددجویان بهزیستی استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت: تاکنون در مجموع ۶۸۵ تخصیص داشته‌ایم.

سید صادقی میریی در ادامه با اشاره به تایید ۹۰۰ نفر از این تعداد افزود: ۷۷۸ نفر نیز تایید اولیه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینک ۲ هزار و ۳۵۹ نفر آماده تخصیص هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه در کل کشور طبق توافق سازمان بهزیستی با وزارت راه و شهرسازی افراد مجرد زیرپوشش بهزیستی که بالای ۲۰ سال سن دارند می‌توانند در طرح ملی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند گفت: در قم هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان به دلایل مختلف از جمله سابقه مالکیت رد شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی قم با تاکید بر اینکه خانواده‌های دارای معلول باید در طرح نهضت ملی مسکن حمایت شوند گفت: در قم ۲۲ هزار و ۵۰۰ معلول وجود دارد که پنج هزار نفر از این افراد معلولیت شدید دارند و هزار نفر نیز در مراکز نگهداری از معلولان تحت مراقبت هستند.

میریی در ادامه بیان کرد: به منظور ایجاد مشوق‌های لازم برای نگهداری از معلولان در محیط خانه، باید آن بخش از این افراد که سابقه مالکیت ندارند در مراحل تخصیص طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdccxoqsm2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما