پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 109822

برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در قم خبر داد و گفت: این جشن دهم مهر امسال در سرسرای فرهنگ و هنر این شهر با حضور مسئولان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند.
برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در قم
برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در قم
به گزارش قم نیوز امیرعلی عموزاده افزود: دومین جشن مهر سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما، با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در سینمای کشور و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، همچنین در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت و فعالان سینمای ایران در رشته های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ها طراحی و پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مدتی پیش فراخوان شرکت در رویداد "مهر سینمای ایران" منتشر شد و به زودی در قالب آیینی با حضور اهالی سینما از فعالان و برگزیدگان رشته‌های "کارگردانی"، "بازیگری"، "فیلم‌نامه‌نویسی"، "تدوین"، "گریم"، "صدابرداری و صداگذاری"، "جلوه‌های ویژه بصری"، "فیلم‌برداری" و "تهیه‌کنندگی" تجلیل خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم تاکید کرد: در قالب این فراخوان، سینماگرانی که از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در فرایند فیلم‌سازی فعالیت داشته‌اند، تا پنجم مهر فرصت دارند فرم نام نویسی را به همراه مستندهای مربوطه در قالب یک نسخه DVD به گروه امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم واقع در نبش میدان شهید نواب صفوی، تالار فرهنگ و هنر شهر تحویل دهند تا عملکرد آنان در فرایند انتخاب بهترین سینماگران استان قم مورد ارزیابی قرار گیرد.

عموزاده گفت: ۲۷ مهر سال گذشته، نخستین دوره این جشنواره برگزار شد که ایجاد همگی و همگرایی بیشتر بین فعالان و مدیران سینمایی، تشویق سینماگران فعال و نخبه و تکریم پیشکسوتان، سینماگران ایثارگر و خانواده شهدای سینمایی و تشویق و ترغیب سینماگران جهت بالابردن سطح دانش و مهارت خود جهت رقابت با سایر همکاران از جمله نتایج این برنامه بود.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال، از ۱۵ تا ۲۰ نفر از فعالان حوزه سینمایی و پیشکسوتان و ایثارگران و خانواده شهدا تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان این که در این جشنواره، قسمت‌هایی از فیلم های منتخبان به نمایش درخواهد آمد افزود: در اختتامیه برنامه میزبان مدیران سازمان سینمایی و مسئولان‌ و هنرمندان استانی (که تعدادی از آنها در سطح ملی شناخته شده اند) خواهیم بود.

عموزاده گفت: امسال از تهیه کننده و کارگردان فیلم اخت الرضا قدردانی و فعالیت های سینمایی استان قم در سال گذشته و جاری مرور خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان به ظرفیت بالای این استان در عرصه فیلم سازی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همراهی اهالی سینمای قم شاهد رونق و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های سینمایی در استان باشیم.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcj8hev8uqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما