پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 109823
منبع : ایسنا
استاندار قم:

کاهش قیمت و حذف سوداگری دو هدف عمده دولت از طرح نهضت ملی مسکن است

قم نيوز : استاندار قم گفت: کاهش قیمت و خروج مسکن از سوداگری، واسطه‌گری و کالای سرمایه‌ای در کنار تامین سرپناه خانواده‌ها دو هدف عمده دولت مردمی از سیاست‌های مسکن است.
استاندار قم:کاهش قیمت و حذف سوداگری دو هدف عمده دولت از طرح نهضت ملی مسکن است.
استاندار قم:کاهش قیمت و حذف سوداگری دو هدف عمده دولت از طرح نهضت ملی مسکن است.
به گزارش قم نیوز سید محمدآقا میری امروز، ۶ مهرماه در آیین واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین ماده ۴ قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان قم، بیان کرد: در قم اجازه نخواهیم داد تا فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن منتقل و خرید و فروش شود، ‌خرید و فروش فیش مسکن به سوداگری بیشتر زمین و مسکن دامن خواهد زد.

استاندار قم یادآور شد: مسأله مسکن یکی از موضوعات مهم دولت مردمی در کاهش مشکلات مردم در این عرصه است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، آقامیری گفت: دولت سیزدهم با تدابیری که انجام داده و پیگیری و تاکید رییس‌جمهوری، جلسات شورای عالی مسکن که تا چند سال گذشته به ندرت تشکیل می‌شد را هر بیست روز یکبار تشکیل و تمام امکانات و تجهیزات ملی را برای آن بسیج کرده است.

وی تصری کرد: هدف اصلی دولت مردمی در عرصه مسکن، کاهش هزینه‌های زندگی و آرامش خاطر خانواده‌ها پس از تحویل کلید واحدهای مسکونی است.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: در دهه هشتاد با سیاست‌های اشتباه در حوزه جمعیت شاهد رشد منفی جمعیت جوان هستیم که می‌تواند در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبعات زیادی را کشور به بار بیاورد.

آقامیری گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت مردمی، مسأله جوانی جمعیت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد که یکی از مهمترین پیش نیازهای آن تامین مسکن است.

استاندار قم با بیان اینکه تمام دستگاه‌های دولتی برای تولید مسکن پای کار آمده‌اند، ادامه داد: سیاست‌های حوزه مسکن در دولت سیزدهم در هر سه قالب مردمی‌سازی، تعاونی و احداث توسط دولت دنبال می‌شود.

حسین زنجیرانی در بخشی از این جلسه طی سخنانی بیان کرد: در استان قم بیش از ۶۴ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی هستند که حدود ۲۸ هزار نفر از آن‌ها در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان خانه‌دار خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: به موازات طرح‌های انبوه سازی در شهرک پردیسان، خانه‌های یک‌طبقه حیاط دار نیز در شهرک طایقان، پرنیان و قنوات در حال آماده سازی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح چهارخطه کردن جاده قدیم قم به تهران با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان عملیات عمرانی خود را آغاز کرده است.

گفتنی است؛ این زمین‌ها در شهرک در حال احداث پرنیان در نزدیکی روستای قلعه‌چم تحویل ۵۰۰ خانواده شد.

انتهای پیام /  113
https://qomnews.ir/vdcauon6e49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما