شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 109837
منبع : ایسنا
استاندار قم:

برای حمایت از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان آمادگی کامل داریم

قم نيوز : استاندار قم گفت: قم آمادگی دارد تا به عنوان استان نخست در حوزه تبیین و تبلیغ صندوق و حمایت از بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار بگیرد.
استاندار قم:برای حمایت از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان آمادگی کامل داریم.
استاندار قم:برای حمایت از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان آمادگی کامل داریم.
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، سیدمحمد آقامیری در دیدار با بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق با اشاره به اینکه روستائیان جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، اظهار کرد: محرومیت استفاده از ظرفیت‌های غنی و متعدد روستائیان و کشاورزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از این ظرفیت می‌توان برای توسعه کشور استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه این قشر جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند، تورم مانع از کسب درآمد بالا برای آن‌ها شده است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم حمایت از روستائیان و کشاورزان، افزود: امامین انقلاب نسبت به این موضوع توصیه‌های بسیاری داشتند ولی چون مسئولان بیشتر درگیر امور شهری شده‌اند، به این اصل توجه کمتری شده است.

آقامیری با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به روستائیان بیشتر توسط گروه‌های مردمی و جهادی انجام می‌شود، اظهار کرد: تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام قابل توجه و ارزشمندی است که در ادامه اهداف و تاکید امامین انقلاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه این صندوق تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است، تصریح کرد: آفتی که در بخش‌های مختلف دولت وجود دارد این است که خدماتی ارائه می‌شود ولی به دلیل عدم تبلیغ مناسب، مردم از آن آگاهی لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه عدم اطلاع‌رسانی صحیح موجب شده است که مردم از خدمت‌رسانی دولت بی‌خبر باشند، یادآور شد: در همین راستا تقاضا داریم که در تمام روستاها، حتی روستاهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار تبلیغات بیمه روستایی انجام شود و به این منظور می‌توان استان قم را پایلوت قرار داد.

استاندار قم با بیان اینکه روستاهایی با جمعیت کم‌تر از ۲۰ خانوار اصولا از محرومیت بیشتری برخوردار هستند، اظهار کرد: حمایت از اهالی این روستاها ارزشمندتر است.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر افرادی که نیازمند حمایت‌های ویژه کمیته‌ امداد و بهزیستی هستند نیز شناسایی می‌شوند، بیان کرد: در کشور ما صنعت بیمه به خوبی شناخته نشده است و تا زمانی که مردم از خدمات این صنعت آگاهی لازم را نداشته باشند نمی‌توانند از خدمات آن به خوبی بهره‌مند شوند.

آقامیری با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته صنعت بیمه حتی از بانک‌ها نیز پرقدرت‌تر است، مطرح کرد: پرداخت به موقع خسارت‌ها و انجام خدمات می‌تواند رضایت مردم را از صنعت بیمه جلب کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه می‌توانند منابع خود را در مسیر تولید قرار دهند، اظهار کرد: این اقدام از جهت رشد تولید، رفع تورم، کاهش نقدینگی و… برای دولت ارزشمند است.

استاندار قم با بیان اینکه مجموعه‌های مختلف به جای بنگاه‌داری باید به سمت سهام‌داری حرکت کنند، گفت: ارزش این حرکت، مدیریت منابع به صورت روزانه است.

وی ادامه داد: استان قم، آمادگی لازم را دارد تا استان نخست در حوزه تبیین و تبلیغ این صندوق و حمایت از روستائیان و عشایر قرار بگیرد.

انتهای پیام /  113
https://qomnews.ir/vdcfm1dyew6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما