دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 109862
منبع : ایسنا
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان قم :

استان قم نیازمند احداث بازار دائمی صنایع دستی است

قم نيوز : مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، گفت: تلاش‌های زیادی برای احداث بازارچه داشتیم و توافقاتی با شهرداری داشتیم اما متاسفانه منجر به نتیجه نشد؛ بنابراین در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما نبود بازار دائمی و فضا برای ارائه صنایع دستی است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان قم:استان قم نیازمند احداث بازار دائمی صنایع دستی است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان قم:استان قم نیازمند احداث بازار دائمی صنایع دستی است.
به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی عنوان کرد: صنایع دستی از جمله ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در کشور ما متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود؛ در دو سال گذشته صدور مجوزهای صنایع دستی در استان قم ۳ برابر شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه صنایع دستی ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در مسیر تردد زائرین است؛ اگر بتوانیم یک بازارچه دائمی شبانه‌روزی در حوزه صنایع دستی احداث کنیم بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای احداث بازارچه داشتیم و توافقاتی با شهرداری داشتیم اما متاسفانه منجر به نتیجه نشد؛ بنابراین در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما نبود بازار دائمی و فضا برای ارائه صنایع دستی است.

ارجمندی تصریح کرد: تعدادی بازارهای فصلی و موقت‌ دایر شده، اما استان قم نیازمند احداث بازار دائمی صنایع دستی است و طرح این مطالبه عمومی بر عهده رسانه ها است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری، اوقاف و سایر دستگاه‌ها می‌توانند در زمینه احداث بازار دائمی صنایع دستی به ما کمک کنند، بیان کرد: خانه تاریخی زند را به خانه صنایع دستی تبدیل کردیم و به زودی افتتاح خواهد شد اما کافی نیست چرا که باید بازاری در مسیر تردد زائرین داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کردیم، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان معرفی هنرمندان صنایع دستی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸، و معرفی یک هزار و ۲۳۰ نفر را برای بیمه داشتیم.

ارجمندی تاکید کرد: با مرمت یک خانه تاریخی با هزینه‌ای بالغ بر۳ میلیارد تومان به زودی دبیرخانه شهر ملی انگشتر جنب بیت امام خمینی (ره) با عنوان "چهارسو هنر" مختص فروش صنایع دستی به ویژه انگشتر افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطالعه خوبی در حوزه سوغاتی و متبرکات صورت گرفته است و به دنبال اجرای آن هستیم و امیدواریم با کمک دستگاه‌ها روند آن تسریع شود.

ارجمندی ادامه داد:۲۰ هکتار زمین برای احداث شهر عقیق؛ مجموعه‌ای شامل فضاهای آموزش، پژوهشی، موزه و نمایشگاه مصوب شده است که با تخصیص زمین احداث می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، یادآور شد: سال گذشته ۹ نشان ملی مرغوبیت کالا را برای هنرمندان اخذ کردیم.

وی افزود: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی ۴۴ قطعه زمین در شهرک ثامن به هنرمندان منبت کار تخصیص پیدا کرد و مرحله دوم تامین زمین برای کارگاه ها نیز در حال انجام است.

ارجمندی، فرهنگ‌سازی در حوزه سوغات و متبرکات را مورد توجه قرار داد و گفت: با معرفی سوغات قم به زائرین و همراهی رسانه‌ها در این زمینه گردش مالی بسیار بالایی در حوزه صنایع دستی رقم می‌خورد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcd9n0fxyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما