سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 109865
آیت الله جوادی آملی:

غفلت موجب گرفتاری‌ جامعه غربی شده است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش روحانیت در هدایت جامعه گفت: غفلت موجب گرفتاری‌ جامعه غرب شده و از مسیر حق دور شده اند.
آیت الله جوادی آملی:غفلت موجب گرفتاری‌ جامعه غربی شده است.
آیت الله جوادی آملی:غفلت موجب گرفتاری‌ جامعه غربی شده است.
به گزارش قم نیوز  آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر سه شنبه در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (ع) برگزار شد بیان داشت: ویژگی‌هایی که در پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام وجود دارد در افراد دیگر نیست.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: ممکن است برخی از افراد راهنما و چراغ راه باشند اما صراط نیستند و اگر فردی خورشید هم باشد اما صراط نباشد ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام صراط هستند بیان داشت: این حضرات راه‌های رسیدن به خداوند، بهشت، فطرت و سلامت جامعه را به انسان‌ها نشان می‌دهند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام راه رسیدن به مقصدی که قرار است به آنجا برویم به بشریت نشان می‌دهند و آنان هم سراج و هم صراط هستند.

وی در توصیه به طلاب جوان که به تازگی لباس روحانیت پوشیدند بیان داشت: طلاب جوان باید به خوبی درس بخوانند تا بتوانند سراج شوند و راه را به دیگران نشان دهند.

مفسر قرآن کریم بیان داشت: طلاب جوان نباید از خود غفلت کنند و می‌بایست با رفتار و کردار و گفتار خود مسیر را به دیگران نشان دهند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ائمه معصومین علیهم السلام صراط مستقیم هستند ابراز داشت: طلاب در حقیقت وابسته به آنان هستند و باید مراقبت کنند بیراهه نروند و راه را نیز بر کسی نبندند.

وی اضافه کرد: طلاب باید به این امر توجه داشته باشند که کارهایشان برای رضایت پروردگار و بر اساس فرامین الهی باشد.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: غفلت موجب گرفتاری جامعه غرب شده است و بشر از این موضوع غافل است که از کجا آمده و کجا خواهد رفت.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcg3y9qnak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما