قم نيوز : نشست شورای فرهنگ عمومی قم در حالی عصر چهارشنبه مطرح شد که موضوع ثبت نهایی روز قم در تقویم رسمی کشور و تعطیلی ادارات در سالروز وفات حضرت معصومه(س) از مهم ترین مباحثی بود که مطرح و در دستور کار این شورا قرار گرفت.
تعطیلی ادارات قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س) در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.
تعطیلی ادارات قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س) در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.
به گزارش قم نیوز استاندار قم در این نشست که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد به جلسه امروز خود با معاون سازمان راهداری کشور اشاره کرد و گفت: بهبود و ساماندهی منظر و سیمای هفت ورودی شهر قم ۵۰۰‌ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که قرار شد سازمان راهداری خود این کار را انجام دهد یا بودجه مورد نظر را در اختیار استان قم قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری افزود: باید با کار فرهنگی مبادی ورودی شهر قم را ساماندهی کرد.

وی بیان کرد: در جلسه مذکور هم چنین مقرر شد از محل صدور بارنامه های استان قم، کل مبلغ عوارضی که دولت برای بارنامه ها می گیرد در قم هزینه شود.

استاندار قم با بیان این که در بودجه فرهنگی ضعیف هستیم و باید تقویت شود بیان کرد: باید یک جبهه فرهنگی برای حل مشکلات فرهنگی ایجاد کنیم و در ابتدا ساماندهی فضای شهر و استان ضروری می باشد.

وی عنوان کرد: به تمام دستگاه ها ابلاغ کردیم که هر طرحی انجام‌ می شود پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی در پاسخ به طرح موضوع تعطیلی سالروز وفات حضرت معصومه(س) از سوی برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: این موضوع در اختیار استاندار است اما با توجه به ریاست آیت الله سعیدی در شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع را به ایشان تفویض می کنم و هر تصمیمی به استاندار اعلام شود تابع آن خواهیم بود.

سعیدی: نیروی انتظامی مایه سرافرازی ما است

امام جمعه قم نیز در این نشست عنوان کرد: نیروی انتظامی مایه سرافرازی ما و از برکات انقلاب است و ارتش، سپاه و بسیج ما نیز نشانه افتخار ماست و باید این میراث ها را به برکت خون شهدا حفظ کنیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی افزود: حوزه علمیه و مراجع بزرگوار برای پایداری انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرده اند و باید قدردان آن ها باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: باید شعار محوری امسال توسط استاندار قم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: صدا و سیمای استانی و رسانه های دیگر باید خط مشی شعار سال را تبیین کنند تا به سهم خود بتوانند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشند.

دیدار سردار رادان با مراجع تقلید به مناسبت هفته فراجا

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این نشست گفت: در ارتباط با اجرای برنامه های هفته فراجا امسال برنامه ریزی خوبی در استان شاهد بودیم و ۷۱ برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور فردا دیدار با مراجع تقلید و حضور در بیت امام راحل در قم را خواهد داشت عصر فردا در کنار قبور مطهر شهدا تجدید میثاق با شهیدان را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز داشت: در ارتباط با حوزه فرهنگی اقدام های خوبی علیرغم برنامه های دشمن در قبال مقدسات ما و حجاب و عفاف داشته ایم که در استان پیگیری شده است.

تاکید شهردار بر طراحی برنامه های مناسب برای روز قم

شهردار قم نیز در این نشست اظهار داشت: پنج سال پیش با تدبیر برخی از علما و مسوولان، ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان‌ روز قم نامگذاری شد و مقرر شد با محوریت حضرت معصومه (س) ویژگی های قم را به تصویر بکشیم.

سید مرتضی سقاییان نژاد افزود: قرار بود روز قم ثبت ملی شود و در تقویم ملی گنجانده شود ولی هنوز روز قم ثبت ملی نشده است.

وی ادامه داد: حتی مردم قم هنوز نمی دانند روز قم چه روزی است و همه ما هنوز پای کار نیامده ایم.

وی افزود: یکی از برجسته ترین مزایای قم وجود حرم‌مطهر کریمه اهلبیت است و باید ابعاد فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی آن بررسی شود.

شهردار قم ادامه داد: متاسفانه تدابیری برای زائران قم نداریم که بیشتر از ۶ ساعت در قم نیستند و زیرساخت ها برای پذیرش سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر زائر باید مهیا شود و کمیته ای این گونه ابعاد را بررسی کند.

وی افزود: در سال ۲۰۲۷ قرار است یکی از شهرهای ایران پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود و قم برای این موضوع ظرفیت زیادی دارد و در این صورت تریبونی برای معرفی قم می شود.

وی یادآور شد: باید با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی شود که پایتخت فرهنگی جهان اسلام شدن قم را پیگیری کند.

آغاز اکران ملی مستند سینمایی اخت الرضا از قم

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم از آغاز اکران مستند سینمایی اخت الرضا در قم خبر داد و گفت: این موضوع اتفاق خوبی است که تبلیغات شهری خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

ابوالقاسم مقیمی افزود: فصل بودجه ریزی است و تا نیمه آبان بودجه های استانی بسته می شود لذا دستگاه های فرهنگی برای قم ردیف و سرفصل بودجه ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: تعطیلی روز وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) را در شهر قم بسیاری از متدینان خواستار شده اند و در این روز بازار تعطیل است و هیات ها رهسپار حرم مطهر می شوند.

وی تاکید کرد: تعطیلی سالروز وفات حضرت معصومه(س) انسجام و مدیریت بهتری در برگزاری آیین های عزاداری ایجاد می کند.
https://qomnews.ir/vdciy3azqt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما