چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 109878
منبع : ایسنا
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم :

کارگاه‌های عمرانی فعالیت خود را متوقف کنند

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، گفت: بر اثر وزش باد شدید و ناپایداری هوا بهتر است فعالیت‌های عمرانی داخل شهر طی امروز و فردا تعطیل شوند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم : کارگاه‌های عمرانی فعالیت خود را متوقف کنند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم : کارگاه‌های عمرانی فعالیت خود را متوقف کنند.
به گزارش قم نیوز محمدحسین بازگیر با اشاره به آلودگی هوای شهر مقدس قم، طی سخنانی گفت: متأسفانه بر اثر وزش باد شدید و ناپایداری هوا، شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات آلاینده معلق pm۱۰ در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به جهت وزش باد از شمال غرب استان، یکی از مهمترین عوامل آلاینده کنونی هوای شهر قم را نابسامانی کارگاه‌ها و فعالیت‌های عمرانی داخل شهر دانست و گفت: برای کاهش شدت آلایندگی، بهتر است این فعالیت‌های عمرانی طی امروز و فردا تعطیل شوند.

بازگیر همچنین بر ضرورت ساماندهی و آبپاشی محوطه کارگاه‌های عمرانی سطح شهر قم تأکید کرد و گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

هم چنین مرکز بهداشت قم در اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به وضعیت هوا، تاکید کرده است؛ با توجه به وضعیت هوای قم، بیماران و افراد مسن و کودکان از حضور در فضاهای باز اجتناب کنند.

مرکز بهداشت قم هم چنین بر استفاده از ماسک تاکید کرده است.

اداره کل هواشناسی استان قم نیز امروز چهارشنبه ۱۲مهرماه وضعیت جوی قم را در سطح نارنجی اعلام و در این اطلاعیه آورده است: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد با فعالیت سامانه بارشی در استان، ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر و وزش بادشدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و  فعالیت این سامانه تا فردا در استان ادامه خواهد داشت.

امروز و فردا این شرایط ناپایدار جوی با شدت و ضعف ادامه می‌یابد؛ طی این مدت رخداد بارش‌های رگباری در پاره‌ای نقاط استان محتمل خواهد بود و دمای هوا امروز و فردا حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdca0on6a49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما