يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 109893
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

خط انتقال و شبکه توزیع آب روستای صرم قم بازسازی شد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، از اصلاح ، توسعه عملیات اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع آب روستای صرم به منظور کاهش هدر رفت و پایداری خط انتقال آب در این روستا خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:خط انتقال و شبکه توزیع آب روستای صرم قم بازسازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:خط انتقال و شبکه توزیع آب روستای صرم قم بازسازی شد.
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، حسن بختیاری افزود: این پروژه طی هشت ماه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به اجرا و بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرای آب و فاضلاب در روستاهای استان گفت: احداث مخزن و خط انتقال روستای جیریک آغاج به منظور تأمین آب پایدار این روستا با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال اجرا شده و مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در ادامه از اصلاح شبکه و انشعابات روستای قاضی بالا خبر داد و ابراز داشت: این پروژه نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال طی سه ماه به انجام رسیده و پایداری شبکه روستا را به دنبال داشته‌است.

صرم روستایی از توابع بخش شهرستان کهک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر قم قرارگرفته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲ هزار و ۲۶۲ نفر جمعیت است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

مردادماه سالجاری نیز به منظور آبرسانی به روستای طینوج که ۴۵۰ مشترک با مشکل کمبود آب مواجه بودند، دو حلقه چاه و یک باب مخزن به ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب تامین شد.

در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی آبدهی چاه‌های تأمین‌کننده آب طینوج به شدت کاهش یافت و روستا با کمبود آب مواجه شده بود.

روستای طینوج در بخش خلجستان قرار گرفته‌است. این بخش با وسعت یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ و دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستاست.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchwwnzx23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما