پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 109932
استاندار قم:

طرح «جهاد دامپزشکی» برای ارائه خدمات به عشایر قم اجرا می‌شود

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به برنامه‌های دولت باهدف بهبود ارائه خدمات به عشایر، گفت: طرح جهاد دامپزشکی با هدف ارائه خدمات به عشایر در کشور به نتیجه رسیده و به زودی در این استان اجرایی می‌شود.
استاندار قم:طرح «جهاد دامپزشکی» برای ارائه خدمات به عشایر قم اجرا می‌شود.
استاندار قم:طرح «جهاد دامپزشکی» برای ارائه خدمات به عشایر قم اجرا می‌شود.
به گزارش قم نیوز سید محمد آقامیری روز پنجشنبه در جلسه شورای عشایر قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به بازدید میدانی هفته گذشته از وضعیت عشایر استان بیان کرد: این طرح با اولویت تمرکز خدمات‌دهی به عشایر و با هدف آموزش درباره مراقبت از دام، معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی و دیگر خدمات به صورت رایگان درحال اجراشدن است و به زودی استان قم نیز از این ظرفیت بهره‌مند خواهد شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه که با حضور معتمدین و نمایندگانی از عشایر استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شده، رسیدگی به وضعیت عشایر در قم و پیگیری مشکلات آن‌ها و برطرف کردن برخی در سیر برگزاری این جلسه است.

وی افزود: بین عشایر و عموم مردم مرزبندی وجود ندارد و عشایر از معدود اقشاری هستند که کمترین خدمات را دریافت کرده و بیش‌ترین منافع را برای استان خود و کشورمان دارند.
تولید سالانه یک‌هزار تن گوشت قرمز توسط جامعه عشایری قم

رییس اداره عشایر قم نیز در این مراسم بیان کرد: ۳۰۳ خانواده عشایری استان قم سالانه بیش از یک‌هزار تن گوشت قرمز را تولید می‌کند.

علی زنگنه با اشاره به برگزاری شورای عشایری استان قم پس از پنج‌سال در دولت سیزدهم، ادامه داد: رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های جامعه عشایری، مهم‌ترین هدف از تشکیل این جلسه است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از اینکه جامعه عشایری نیازمند توجه مسوولان و جامعه شهری باشند، جامعه شهری به تقویت توان تولیدی در تامین سبد غذایی خود نیاز دارند.

زنگنه گفت: جامعه حدود یک میلیون و۲۰۰ هزار نفری عشایری ایران ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و ۴۲ درصد دام کشور در اختیار عشایر است.

رییس اداره عشایر استان قم، اضافه کرد: جامعه عشایری ایران با داشتن نزدیک به ۲۹ میلیون دام و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز نقش مهمی در کشور دارند، سالانه ۱۰ میلیون دام جامعه عشایری تحویل بازار می‌شود.

در ادامه این جلسه ضمن بیان مشکلات عشایر استان توسط معتمدین، با دستور استاندار حین برگزاری جلسه، برخی از مشکلات بررسی‌شده و از جمله اهم مصوبات آن، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به عشایر باهدف حل آب رسانی آب شرب به ۶ روستای حوزه قمرود با همکاری اداره کل آب و فاضلاب استان، تعریض برخی جاده‌های عشایری توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اعطای تسهیلات به ازای هر رأس دام توسط شورای عالی بانک‌ها به عشایر استان بود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcbf9b85rhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما