شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : 110218
منبع : قم نیوز

پیشنهاد استاندار برای تاسیس مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها

قم نيوز : سید محمد آقامیری با اشاره به دغدغه اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل در بازار کار، پیشنهادی مبنی بر ایجاد مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان را مطرح کرد.
جلسه استاندار قم و وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی
جلسه استاندار قم و وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی
به گزارش قم نیوز، سید محمد آقامیری، استاندار قم شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجو در قم مشغول تحصیل هستند که باید برای بخش عمده آنان شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش مبتنی بر نیاز بازار، نکته دیگر مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد موضوع اعتماد به نفس دانشجویان است.

آقامیری اظهار داشت: پیشنهاد بنده در این حوزه، طرح ایجاد مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان است که افراد بعد از فارغ التحصیلی به این مراکز مراجعه کرده و در مدت زمان مشخصی کارهای عملیاتی را تجربه ‌کنند.

وی همچنین دراین جلسه با اشاره به وضعیت اشتغال استان بیان کرد: آمار و ارقام اشتغال در قم وضعیت مناسبی داشته و باتوجه به وجود واحدهای تولیدی گوناگون در استان، افراد جویای کار به سمت این واحدها می‌روند.

وی افزود: توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی بخش مهم دیگری است که باعث افزایش آمار اشتغال در استان شده‌است.

آقامیری در پایان گفت: مدیریت استان قم توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی را در دستور کار خود قرار داده و آمادگی همکاری لازم در این زمینه با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را دارد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdca6wn6a49n6u1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما