قم نيوز : خطیب جمعه قم با تبریک ۲۹ فروردین‌ روز نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تدبیر حضرت امام خمینی‌(ه) و پس از تصفیه عناصر ناباب به یکی از ارکان حفاظت و تامین امنیت میهن اسلامی تبدیل شد.
خطیب جمعه قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی
خطیب جمعه قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی
به گزارش قم نیوز،آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم همچنین افزود: ارتش در راه این با جهاد و خدمت بزرگ، شهیدان زیادی همچون امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را تقدیم اسلام کرد.

امام جمعه موقت قم با گرامیداشت هشتم شوال سال‌روز تخریب بارگاه مقدس امامان بقیع به دست وهابیون خاطرنشان کرد: در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به دوران نخستین اسلام وجود داشته‌است.

وی در ادامه افزود: سرزمین مکه و مدینه زادگاه اصلی اسلام است، آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین وجود داشته، متاسفانه وهابی‌های متعصب، بیشتر این آثار پر ارزش‌ را به بهانه‌های واهی از میان برده‌اند، مهمترین نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است.

وی یادآور شد: این مکان، بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده، و کتاب گویا و بزرگی از تاریخ اسلام و مسلمانان به شمار می‌آید.

آیت‌الله سعیدی در بخش پایانی سخنان، با اشاره به تلفات جانی و خسارت‌های مالی تصادف‌های جاده‌ای یادآور شد: مردم ما هر سال در مناسبت‌های مختلف این خسارت‌ها، تلفات و کُشته‌ها را متحمل می‌شوند، آثار تخریبی، روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی آن نیز بر کشور تحمیل می‌شود.

وی افزود: این همه کشته و مجروح در پی این مسافرت‌ها، خسارت بزرگی برای جامعه و کشور است، اصلا شبهه شرعی دارد که انسان جانش را در اختیار راننده‌ای بگذارد که قوانین و مسائل امنیتی را رعایت نمی‌کند.

وی با طرح این پرسش‌ها که رانندگان چرا به توصیه‌های پلیس توجه نمی‌کنند و چرا سرنشینان وسایل نقلیه جانشان را به دست برخی رانندگان بی‌ملاحظه می‌دهند گفت: ما از کمبود جمعیت سخن می‌گوییم، از طرفی دیگر، عده‌ای از مردم ما به‌ویژه جوانان عزیز که سرمایه کشورند، در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

سعیدی بیان کرد: برای رضای خدا، رانندگان از یک سو و خودروسازان نیز از سوی دیگر مراعات کنند تا کشور هر سال در آغاز سال جدید شاهد این همه تلفات و خسارت‌ها نباشد.
https://qomnews.ir/vdchvvnzk23nzkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما