جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 110464
در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح شد:

امام جمعه قم: دانشجویان غربی راه خود را ادامه دهند تا خیزش وجدان بشری اسرائیل را سر جای خود بنشاند

قم نيوز : امام جمعه قم خطاب به دانشجویان آمریکایی و غربی گفت: امیدها به شما می‌باشد، به راه خود ادامه دهید و ان شاء الله این خیزش وجدان بشری، دشمنان بشری را بر جای خود خواهد نشاند و دشمنان را سرکوب خواهد کرد.
آیت الله اعرافی در نماز جمعه امروز قم
آیت الله اعرافی در نماز جمعه امروز قم
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار کرد: بالاترین عبادت، دعا و دست نیاز بالا آوردن به درگاه خداوند است و انسان را به اوج غنا می‌رساند.

امام جمعه قم با اشاره به حدیث قدسی بیان کرد: اگر کسی به مسجد رفت و در پیشگاه خداوند حاضر شد و دعا کرد و آن چنان جاذبه خدا او را گرفت و ثنا دل او را ربود به بالاترین درجه رسیده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: مناسبت‌های دهه کرامت جزو افتخارات ماست و نعمت فاطمه معصومه (س) در قم روند تکاملی حوزه و جایگاه معنوی و عبادی قم را ارتقا داد.

عضو شورای نگهبان ابراز کرد: قبل از عزیمت حضرت معصومه (س) خاندان محدثان نیز به قم آمده بودند و این شهر به عنوان خاستگاه معارف الهی، پایگاه علم و دینی و متصل به ائمه هدی بود.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: قبل از آمدن حضرت معصومه (س) به قم، این شهر پایگاه شیعه، اسلام، حدیث و روایت بود و با آمدن آن حضرت رونقی بخشید و قم در قله علم و معرفت قرار گرفت.

وی افزود: در دوره معاصر نیز با طلوع خورشید انقلاب اسلامی، قم سرآمد مراکز علمی اسلام و کانون معارف اسلام شد و راه درخشش انوار اسلام در همه جهان رو به پیش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان کرد: شما مردم زمینه ساز نهضت بودید و حوزه علمیه خود را وامدار شما می‌داند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قم باید در همه شاخص‌ها برتر باشد و در معنویت، اخلاق، حجاب و عفاف باید حرف اول را بزند.

امام جمعه قم تصریح کرد: سالگرد لغو امتیاز تنباکو، روز پاسداشت زبان فارسی را گرامی می‌داریم و همبستگی خود را از جریان امر به معروف و نهی از منکر در راستای تلاش فراجا در طرح نور را اعلام می‌کنیم چراکه این طرح باید با همراهی مردم تداوم پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: مردم ایران اهل پاکی، حجاب و عفاف هستند و جلوی گسترش فساد را خواهند گرفت.

عضو شورای نگهبان ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیأت دولت گفت: بار سنگینی بر دوش دولت است و این بار جز با همراهی مردم برداشته نمی‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مساله فلسطین مساله غم افزا و جان کاه‌ی است و آن را باید به واقعه عاشورا تعبیر کرد.

وی اضافه کرد: این آدم کشی، قتل عام، بی رحمی، قصاوت و تخریب زیر ساخت‌های حیاتی حقیقتاً وجدان هر انسان بیدار را می‌کند و عاشورای غزه سرآغاز بی‌حیثیتی و نابودی رژیم صهیونیستی و اقمار آن خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خطاب به کشورها و دولت‌های اسلامی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین سکوت کرده‌اند، گفت: رعب و وحشت را بیرون کنید و در مقابل فرزندان عرب اینگونه رذیلانه سکوت نکنید.

امام جمعه قم اظهار کرد: امت اسلامی از این دولت‌ها نمی‌گذرد و روزی امت اسلام مزد شما خائنان را خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: آقایان مصر، ترکیه، عربستان، پاکستان و دیگر کشور اسلامی وقتی که دشمنی رویاروی امت اسلامی قرار دارد، نباید با آن داد و ستد انجام داد، نباید کالای او را خرید و سفارت خانه آنان فعال باشد، این انتظار رسول است تا دست از ارتباط با آنها بکشید.

وی اضافه کرد: اگر عاقل و مسلمان واقعی هستید، باید بسیج شوید تا ریشه ظلم را برکنید و اگر جرأت ندارید لااقل حداقل‌های دینی را انجام دهید. این فریاد مراکز علمی و حوزه علمیه است که از غاصبان امت اسلامی حمایت نکنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز جنبش دانشجویان آمریکایی و کشورهای غربی نشان دهنده عمق بینش رهبری و آن نامه شگفت انگیز ایشان است که آنان را به رهایی از شبکه تبلیغات و اختاپوس فرا خواند.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: این دانشجویان در جریان انقلاب نبودند و امواج آن را ندیدند، اما روح الهی و وجدان آنها بیدار شده است و این جریان نشان داد که نامه رهبر درست بود.

امام جمعه قم خطاب به دانشجویان آمریکایی و غربی گفت: امیدها به شما می‌باشد، به راه خود ادامه دهید و ان شاء الله این خیزش وجدان بشری، دشمنان بشری را بر جای خود خواهد نشاند و دشمنان را سرکوب خواهد کرد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcd9z0foyt0fo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما