قم نيوز : آیین گرامیداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهیدان خدمت روز یکشنبه به میزبانی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و با حضور شماری از کارکنان سپاه، بسیج و نیروی انتطامی در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.
آیین بزرگداشت شهدای خدمت به میزبانی نیروهای ارتش در قم
آیین بزرگداشت شهدای خدمت به میزبانی نیروهای ارتش در قم
به گزارش قم نیوز،در این آیین که سید محمد آقامیری استاندار قم و برخی از فضلا و شخصیت‌های حوزوی نیز حضور داشتند، یاد و نام شهدای مظلوم خدمت گرامی داشته شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، امام جمعه قم طی سخنانی اظهار کرد: در وقایعی مانند انفجار حزب جمهوری اسلامی و ماجرای شهادت رجایی و باهنر درس‌ها و عبرت‌های زیادی نهفته است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون این حوادث را به خود دیده است گفت: انقلاب اسلامی به برکت‌ عنایت‌های خدا، اهل بیت(ع)، مرجعیت شیعه، ولایت فقیه و وجود مبارک رهبر معظم انقلاب، همچنان پاپرجا مانده است.

تولیت حرم کریمه اهل بیت با بیان اینکه یکی از مهمترین علل و عوامل و ابزاری که این اُمت به واسطه آن مورد لطف قرار گرفته‌است، فداکاری، شجاعت، مقاومت و در نهایت شهادت عده‌ای از برگزیدگان، نخبگان و عزیزان ما بوده است بیان کرد: انقلاب اسلامی در پرتو این جانشفانی‌ها تثبیت پیدا کرده است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در تشییع پیکرهای شهیدان خدمت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، درس‌ها و عبرت‌هایی را به ما منتقل کردند و فرمودند نشان دهنده بیداری مردم و تشکر آنان از یک خادمی است که از میان شما با شهادت رخت بر بست ولی این گونه از او تجلیل شد.


سعیدی بیان کرد: امروز اگر از شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت یاد می‌شود، عنوان سیدالشهدا برگرفته از عنوان کربلایی حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی اظهار کرد: یکی از درس‌های بسیار آموزنده برای ما، مطالعه وصیت‌نامه شهیدان و شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی به‌ویژه وصیت‌نامه عبادی سیاسی امام راحل است.

وی اضافه کرد: خوراک فکری و عاملی که باعث پویایی و تحرک جامعه می‌شود نیز در این وصیت‌نامه‌ها ذکر شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaown6a49n6y1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما