دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 110502
مدیرکل غله قم:

خرید تضمینی گندم در قم آغاز شد/ پیش‌بینی خرید ۱۵ هزار تُن محصول

قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با تدارک زیرسخت‌های لازم، فرآیند خرید تضمینی گندم در قم آغاز شده‌است و ما در حال تحویل گرفتن محموله‌های گندم برداشت شده توسط کشاورزان در سیلوی ملکی استان هستیم.
خرید تضمینی گندم در قم
خرید تضمینی گندم در قم
به گزارش قم نیوز،سعید محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: با توجه به برآوردی که سازمان جهاد کشاورزی استان انجام داده‌است سطح زیرکشت گندم ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان پنج‌ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی و یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار گندم دیم می‌باشد.

وی افزود: در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود که ۲۲ هزار تُن گندم در قم تولید و ۱۵ هزار تُن آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود، به همین منظور ۲ مرکز خرید گندم از کشاورزان قمی پیش‌بینی شده‌است که یکی از آن‌ها سیلوی ملکی استان (برای محموله‌های بالای ۱۰ تُن)‌ و دیگری مرکز خرید شهرستان جعفریه است.

وی ادامه داد: اطلاعات بانکی کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم استان تحویل داده‌اند به صورت روزانه بارگذاری می‌شود تا در اولین فرصتی که تامین اعتبار انجام شد، مبلغ مورد نظر به گندمکاران پرداخت شود.

محمدی تاکید کرد: تمامی محموله‌هایی که وارد مراکز خرید تضمینی گندم استان می‌شود براساس استانداردهای تعیین شده هم از نظر کیفیت و هم از نظر رطوبت و خلوص توسط واحدهای کنترل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص قیمت گذاری انجام شده برای اجرای طرح خرید تضمینی گندم نیز افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده‌است.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgzz9qxak9qn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما