قم نيوز : مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم از هدفگذاری برای احداث بیش از ۳۲۰۰ مدرسه در این استان تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.
هدفگذاری احداث ۳۲۰۰ مدرسه در قم تا پایان برنامه هفتم توسعه
به گزارش قم نیوز،احمدرضا اجتهادی گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در آغاز انقلاب ۱.۵ مترمربع بوده که امروز این عدد به ۵.۵ مترمربع رسیده است و طبق برنامهریزیها، در افق ۱۴۰۷ به بیش از ۶ مترمربع خواهد رسید.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی در استان قم تصریح کرد: در سالهای اخیر با افزایش سرعت در احداث و بهرهبرداری از پروژههای آموزشی، سرانه فضای آموزشی قم از ۴.۳ به ۴.۷ مترمربع رسیده و پیشبینی میشود تا پایان امسال به ۴.۹ مترمربع افزایش یابد.
وی با تأکید بر اینکه رشد جمعیت دانشآموزی در قم از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: همین مسئله موجب شده تا نیازهای زیرساختی در این استان با شدت بیشتری احساس شود و ضرورت برنامهریزی دقیقتر و جذب مشارکت عمومی را دوچندان کند.
وی در ادامه از هدفگذاری برای احداث بیش از ۳۲۰۰ مدرسه در این استان تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و افزود: این طرح بزرگ، بخشی از پاسخ به نیازهای فزاینده استان در حوزه آموزشی است و میتواند زیرساختهای لازم برای تحقق عدالت آموزشی را فراهم کند.
۵۰ درصد فضاهای آموزشی کشور به همت خیرین ساخته شده است
اجتهادی با اشاره به پنج دهه فعالیت سازمان نوسازی مدارس، اظهار کرد: خادمان این عرصه طی سالیان گذشته با روحیهای جهادی و خالصانه به خدمترسانی در حوزه آموزش کشور پرداختهاند که نتیجه آن، رشد محسوس زیرساختهای آموزشی در سراسر کشور بوده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: نزدیک به ۵۰ درصد فضاهای آموزشی کشور به همت خیرین ساخته شده که این مشارکت، جلوهای از سرمایه اجتماعی و مردمی در مسیر توسعه فرهنگی و آموزشی است.
وی ضمن تقدیر از این همراهی مردمی، ابراز امیدواری کرد این نهضت خداپسندانه با جدیت ادامه یابد و اقشار بیشتری به جمع مدرسهسازان کشور بپیوندند.
اجتهادی با بیان اینکه نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم، یکی از نقاط عطف اقدامات دولت است، خاطرنشان کرد: مردمیسازی فرایند ساخت مدارس، عاملی مؤثر در گسترش عدالت آموزشی در سطح کشور خواهد بود.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم در ادامه با اشاره به گستره وظایف سازمان نوسازی مدارس، تصریح کرد: این سازمان علاوه بر احداث فضاهای آموزشی و تربیتی، مسئولیتهای مهمی همچون مقاومسازی، استانداردسازی سامانههای سرمایشی و گرمایشی، تعمیرات اساسی مدارس و تأمین تجهیزات آموزشی را نیز بر عهده دارد.