چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 11227
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

15 هزار مبلغ دینی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 15 هزار مبلغ در سال جاری از 26 استان کشور به مناطق مختلف اعزام شده‌اند که این آمار رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
15 هزار مبلغ دینی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد پاک نهاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد اظهار داشت: نوروز امسال ۷۰ خیمه معرفتی از سوی مبلغین دینی در امامزاده‌های شاخص کشور برپا شده است که تعداد آن در محرم امسال به ۹۰ مورد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ خیمه معرفتی در سال جاری در نقاط مختلف کشور برپا شده است افزود: با توجه به گسترش فعالیت مبلغان و استقبال خوب مردم پیش بینی می‌شود تعداد این خیمه‌ها به ۲۰۰ مورد در ایام نوروز سال آینده برسد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: غرفه کودک، پاسخ به شبهات، بیان احکام وقف و سخنرانی‌های چندرسانه‌ای از جمله غرفه‌هایی است که به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های ویژه‌ در خیمه‌های معرفتی می‌پردازند.

پاک‌نهاد ابراز کرد: در غرفه کودک، مبلغان دینی به صورت حضوری با کودکان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را با قصه‌ها و نقاشی‌هایی که با موضوع و محتوای دینی و وقفی طراحی شده است آشنا می‌کنند که استقبال خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به شیعه شدن یک خانم محقق مسیحی در یکی از خیمه‌های معرفتی مبلغان تصریح کرد: شبهات ایجاد شده برای مردم به وسیله مناظره، نامه و پیامک پاسخ داده می‌شود و این نخستین باری است که اقدام فرهنگی ریشه‌دار در این زمینه توسط دفتر اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

اعزام مبلغ برای احیای امامزاده‌های شاخص کشور
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود به احیای فرهنگی امامزاده‌های کشور تأکید داشته‌اند افزود: در این راستا امامزاده‌های شاخص کشور مکلف به ایجاد خیمه‌های معرفتی شده‌اند.

پاک‌‌نهاد خاطرنشان کرد: برپایی هر خیمه به هزینه زیادی نیاز دارد که با وجود کمبود بودجه‌های فرهنگی تلاش شده است بسیاری از این امامزاده‌ها به امکانات لازم تجهیز شوند.

وی تخصصی و هدفمند کردن تبلیغ را از جمله نکات مطرح در تغییر رویکردهای دفتر امور دینی و اعزام مبلغین عنوان و اضافه کرد: با شناسایی مناطق بومی در نقاط مختلف کشور و مردمی که به آیین‌ها و سنت‌های دیگر پایبند هستند بهتر می‌توان امور تبلیغی را ساماندهی کرد.

راه‌اندازی گردان مبلغان تبرعی
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: شناخت مردم با مذهب‌های مختلف نیازمند اطلس فرهنگی جامعی است که با همکاری مراکز استان‌ها در حال تهیه است.

پاک‌نهاد تعداد مبلغین اعزام شده از استان‌های کشور در سال جاری را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به ۴۰۰ نفر مبلغ اعزام شده در شروع فعالیت‌های این مرکز، این تعداد رشد چشمگیری داشته که نشانگر استقبال خوب مردم و مبلغان است.

وی با اشاره به طرح اعزام تبرعی در واحد امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در نوروز سال ۹۰ نزدیک به ۲۰۰ نفر برای انجام امور تبلیغی به صورت افتخاری شرکت کردند که این تعداد در سال ۹۱ به ۷۰۰ مبلغ افزایش یافته است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده در نظر داریم گردان تبلیغی مبلغین تبرعی را راه‌اندازی کنیم که فعالیت‌ آن‌ها در درجه اول در محدوده امامزاده‌های استان‌ و در قدم‌های بعدی فعالیت در مدارس و همچنین استان‌های همجوار است.

آنچه از اسلام باقی مانده مرهون وقف و واقفین است
پاک‌نهاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه وقف، سنت پیامبر(ص)، ائمه و علما است گفت: کمتر عالمی را سراغ داریم که اهل وقف نباشد و آنچه که از اسلام باقی مانده مرهون وقف و واقفین است.

وی ادامه داد: سیدمرتضی با وقف حوزه علمیه نجف موجب پایه‌گذاری حوزه علمیه قم شد که فعالیت‌های این حوزه، زمینه لازم برای ظهور انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از بین هزاران سند وقفی در سازمان اوقاف بیش از ۷۰۰ نیت وقفی شناسایی شده است که از آن میان می‌توان به موقوفاتی در زمینه ازدواج، آموزش، درمان بیماری‌ها و نخبه‌پروی اشاره کرد.

پاک‌نهاد با اشاره به اینکه در زمینه وقف کارهای بنیادینی صورت گرفته که بعضی از آن‌ها در طول فعالیت سازمان اوقاف بی‌سابقه بوده است افزود: در بیش از ۲۲۰ بقعه و امامزاده در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی تنظیم‌شده و شناسه‌دار با ارزیابی و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccmiqs.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما