چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : 11236
استاندار قم خبر داد

صرف 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از هزینه شدن 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم در طول دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم خبر داد.
صرف 15 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بقاع متبرکه در قم
به گزارش قم نیوز، در آخرین روز از هفته وقف و در مراسمی با حضور پیریایی استاندار قم از ضریح جدید امامزادگان جعفر و جمال غریب جمکران پرده برداری شد.

کرم‌رضا پیریایی در حاشیه این مراسم با قدردانی از مسئولان و متولیان امر بازسازی بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: قم از دیرباز به عنوان پایگاه علویون و ملجا و پناهگاهی برای امامزادگان و سادات جلیل القدر بوده است.

وی با بیان اینکه باید غبار غربت از چهره امامزادگان استان زدوده شود، از تشکیل تیم سه نفره از استانداری، اوقاف و میراث فرهنگی برای بررسی مشکلات بقاع متبرکه استان در این زمینه خبر داد و افزود: مدیریت ارشد استان برنامه مستمری برای بازسازی و مرمت امامزادگان تدارک دیده است که به مرور و با رعایت اولویت‌ها انجام خواهد شد.

پیریایی توجه دولت‌های نهم و دهم به رونق اماکن مذهبی استان را ویژه و بی سابقه عنوان کرد و ادامه داد: در طول این سال‌ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف بازسازی و مرمت بقاع متبرکه استان شده است.

استاندار قم همچنین از طرح ساخت بقعه و شبستان‌های امامزده علیرضا در اطراف جمکران بازدید کرد و بر لزوم تسریع در انجام عملیات ساختمانی این مکان مقدس و نیز حل مشکل راه دسترسی آن تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcceiqs.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما