دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 11357

آغاز عمليات تعويض ضريح مطهر امام حسين(ع)

قم نيوز : قم نیوز: با انتقال قطعات ضريح جديد امام حسين(ع) به حرم مطهر حسينی و برپايی كارگاه عمليات اجرايی، تعويض به‌صورت رسمی از امروز، 2 بهمن‌ماه آغاز شده و مراحل اجرای آن در حال انجام است.
آغاز عمليات تعويض ضريح مطهر امام حسين(ع)
به گزارش قم نیوز، محمود پارچه‌باف، مدير پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) دوم بهمن‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با انتقال قطعات ضريح جديد امام حسين(ع) به حرم مطهر حسينی و برپايی كارگاه عمليات اجرايی، تعويض به‌صورت رسمی از امروز آغاز شده و هم‌اكنون در حال اجراست.

وی به بسته‌شدن درب‌های ورودی به حائر حسينی توسط مشبک‌های چوبی اشاره كرد و گفت: گر چه زائران حرم سيدالشهدا(ع) از زيارت تحت قبه در ايام تعويض ضريح محروم هستند اما درب حرم حسينی باز است و مردم می‌توانند از فيض حضور در حرم بهره‌مند شوند.

مدير پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) خاطرنشان كرد: همچنين در اين ايام مسجد پشت سر حضرت رواق‌های بالای سر(مرقد ابراهيم مجاب)، پيش رو (قتل‌گاه، مرقد حبيب و مرقد شهدا) و پايين پا در اختيار زائران حرم حسينی قرار دارد.

وی با اشاره به اينكه باز كردن اجزا و قطعات خارجی ضريح قديمی از روز گذشته آغاز شد، تصريح كرد: امروز طی مراسمی رسماً عمليات تعويض ضريح اباعبدالله(ع) با حضور علما و مسئولان عراق و خادمان عتبيه حسينی آغاز می‌شود.

بنا بر این گزارش، كار ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم از خردادماه سال ۸۷ آغاز شد و ششم مهرماه در مراسم باشكوهی با حضور رئيس دفتر مقام معظم رهبری و رئيس مجلس شورای اسلامی و نمايندگانی از كشورهای عراق، عربستان، بحرين، لبنان و... از اين ضريح مطهر رونمايی شد.

طراحی اين ضريح مطهر توسط استاد محمود فرشچيان و خطاطیِ متون منقوش بر ضريح مقدس توسط استاد سيدمحمد حسينی موحد كه از خطاطان بنام جهان اسلام است، انجام شده است.

وزن كلی اين ضريح ۱۲ تن است كه در ساخت آن ۴ هزار و ۶۰۰ كيلو نقره و بيش از ۱۱۸ كيلو طلا به كار رفته است.

بالغ بر ۱۴ ميليارد تومان صرف اجرای اين پروژه شده است كه از اين مبلغ ۵ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان به صورت نقدی و مابقی به‌صورت غير نقدی در قالب طلا و جواهرات و ساير اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سيدالشهدا(ع) از سرتاسر ايران و جهان اهدا شده است.

ضريح مطهر اباعبدالله الحسين(ع) آبان و آذر سال جاری طی دو مرحله به كربلای معلی انتقال يافت كه مرحله اين انتقال به‌صورت غير علنی و مرحله دوم با بدرقه با شكوه و تاريخی مردم ايران صورت پذيرفت.

مدت زمان تعويض ضريح حدود ۴۵ روز در نظر گرفته شده است كه از اين مدت ۱۰ روز به عمليات انتقال ضريح فعلی و مابقی به جايگزينی ضريح جديد اختصاص دارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcguw9q.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما