دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 11519
شهردار قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم مطرح کرد

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: مدیریت شهری می‌تواند در ارتقاء فرهنگ مطالعه موثر بوده و در این زمینه با دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل ارشاد همکاری داشته باشد.
برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم با بیان اینکه توسعه کشور و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان و هم‌وطنان با توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود، اظهار کرد: اگر مردم اهتمام جدی به کتاب خواندن داشته باشند شاهد پویایی و ارتقاء سطح جامعه در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پیشرفت کشور و رسیدن به نقطه مطلوبی که مد نظر مقام معظم رهبری در سطح منطقه برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ است با تکیه بر فرهنگ مطالعه محقق می‌شود و باید نسل جوان اهتمام جدی نسبت به مطالعه کتاب داشته و از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند.

شهردار قم با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ مطالعه در کشور در همه بخش‌ها تأثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: مدیریت شهری می‌تواند در ارتقاء فرهنگ مطالعه موثر بوده و در این زمینه با دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل ارشاد همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری و دیگر نهادها در توسعه فضای مطالعه و ارتقاء فرهنگ مطالعه استفاده کرد، گفت: اتوبوسرانی در همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره کل ارشاد قم کتاب‌های کم حجم را در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های سطح شهر قم در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دلبری با اشاره به اینکه در بوستان‌های شهری زمینه خوبی برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب وجود دارد تصریح کرد: در فرهنگسراها موضوع کتاب و کتابخوانی با مسابقات و برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری برنامه‌ریزی می‌کند دنبال خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب قم بیان کرد: نمایشگاه کتاب در شهر قم که شهر علم و اجتهاد است قطعاً با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود و وجود ۱۳۰ غرفه و حضور ۲۰۰ ناشر نشان‌دهنده جایگاه مطالعه و نشر در این شهر است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgyn9q.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما