يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 11608
سیار:

بیش از 1000 طرح کشاورزی با اعتبار 203 میلیارد تومان در قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: یکهزار و 21 طرح با اشتغالزایی دو هزار و 960 نفر و اعتبار 203 میلیارد تومان در استان به تصویب رسید.
بیش از 1000 طرح کشاورزی با اعتبار 203 میلیارد تومان در قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز، رضا سیار روز یکشنبه در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی قم با آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، اظهار داشت: این طرح ها حاصل برگزاری ۱۴ جلسه ستاد استانی و یکصد جلسه فرعی در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی و شناسایی طرح های منجربه تولید، است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی با مسوولیت شخص رییس جمهوری کلید خورده و منابع آن از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود، گفت: در سال های ۹۰ و ۹۱ در مجموع، ۲۷۴ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی قم اختصاص یافته که تاکنون ۲۰۳ میلیارد تومان آن برای تسهیلات به بانک های عامل برای پرداخت به کشاورزان و بهره برداران تخصیص یافته است.

سیار، رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان قم را با توجه به اقلیم این استان و کم آبی در طرح توسعه کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، اجرای هدفمندی یارانه ها، تجهیز مرغداری ها، صرفه جویی در آب، سوخت و دان عنوان کرد.

وی، اصلاح باغ ها به وسعت بیش از چهار هزار هکتار را از دیگر برنامه های طرح توسعه بخش کشاورزی قم برشمرد و گفت: تمام هزینه های احداث باغ پسته با اعتبار ۱۵ ساله، سررسید از سال هفتم و کارمزد هفت درصد پرداخت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اعتباراتی که برای توسعه بخش کشاورزی استان رقم خورده است بتوانیم شاهد تحولی در این بخش باشیم.

سیار، یکهزار کیلومتر لوله گذاری در مزارع و تسطیح اراضی به وسعت پنج هزار هکتار را از فعالیت های سازمان جهاد کشاوری قم ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح ها توانستیم از هدررفت بخشی از منابع آبی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث تولید غذای سالم در قم کلید خورده است افزود: تمام گلخانه ها و باغ های استان تحت پوشش طرح برنامه آی پی ام که تولید غذای سالم می باشد قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfcvdy.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما