کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

بازارچه‌های صنایع دستی در قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس , 25 بهمن 1391 ساعت 9:34

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به منظور ایجاد عرصه ارائه آثار صنایع دستی، بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در قم احداث می‌شود.


به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی عصر امروز در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و زنان کارآفرین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: در این عرصه باید تمام دستگاه‌ها و افراد وظایف خود را انجام دهند که مسئله حمایت از صنایع دستی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تولیدات استان قم در زمینه صنایع دستی بسیار تنوع دارد و برخی رشته‌ها نیز منحصر به این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه‌هایی مانند هنرهای شیشه، خرمهره، معرق، منبت و سنگ‌های قیمتی در میان استان‌های کشور شاخص است.

وی، حضور میلیونی زائران را ظرفیت بزرگی برای صنایع دستی استان قم دانست و تصریح کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ارائه آثار هنرمندان قمی به خوبی استفاده کنیم.

ارجمندی عنوان کرد: پرداختن به صنایع دستی موجب می‌شود، تولیدات داخلی جانشین تولیدات خارجی شده و درآمد استان بالا برود.

وی افزود: صنایع دستی استان قم از یک ویژگی خاص و پیام‌های فرهنگی نیز برخوردار است که موجب می‌شود، این هنرها رنگ و بوی قرآنی و دینی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه می‌تواند، رابطه محکمی میان مردم و هنرمندان استان قم ایجاد کند و فرصتی فراهم کند که هنرمندان، هنر خود را به طور مستقیم عرضه کنند.

وی، احداث بازارچه‌های صنایع دستی را موجب رونق کار هنرمندان قمی دانست و ابراز داشت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌هایی را برای احداث این بازارچه‌ها از بخش خصوصی جذب کنیم.

ارجمندی تصریح کرد: امروز با کناره‌گیری مردم از دنیای صنعتی اقبال مردم به صنایع دستی بیشتر شده و این هنرها هرروز محبوبیت بیشتری در میان مردم کسب می‌کنند.

وی با اشاره به وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته بیان داشت: در این نمایشگاه غرفه‌ای برای به نمایش گذاشتن زندگی عشایر اختصاص پیدا کرده است که در آن، غذاهای سنتی نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا مردم را به آن حال و هوا ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ویژگی دیگر این نمایشگاه، حضور زنان کارآفرین و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است که اهداف اشتغال‌زایی برای استان را درنظر گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از هنرمندان صنایع دستی قم صورت می‌گیرد، یادآور شد: بیمه هنرمندان صنایع دستی استان قم، اعطای وام خوداشتغالی و هماهنگی برای شرکت این هنرمندان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله برنامه‌های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی استان قم است.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 11858

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/11858/بازارچه-های-صنایع-دستی-قم-احداث-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir