چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 11858
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

بازارچه‌های صنایع دستی در قم احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به منظور ایجاد عرصه ارائه آثار صنایع دستی، بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در قم احداث می‌شود.
بازارچه‌های صنایع دستی در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی عصر امروز در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و زنان کارآفرین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: در این عرصه باید تمام دستگاه‌ها و افراد وظایف خود را انجام دهند که مسئله حمایت از صنایع دستی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تولیدات استان قم در زمینه صنایع دستی بسیار تنوع دارد و برخی رشته‌ها نیز منحصر به این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه‌هایی مانند هنرهای شیشه، خرمهره، معرق، منبت و سنگ‌های قیمتی در میان استان‌های کشور شاخص است.

وی، حضور میلیونی زائران را ظرفیت بزرگی برای صنایع دستی استان قم دانست و تصریح کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای ارائه آثار هنرمندان قمی به خوبی استفاده کنیم.

ارجمندی عنوان کرد: پرداختن به صنایع دستی موجب می‌شود، تولیدات داخلی جانشین تولیدات خارجی شده و درآمد استان بالا برود.

وی افزود: صنایع دستی استان قم از یک ویژگی خاص و پیام‌های فرهنگی نیز برخوردار است که موجب می‌شود، این هنرها رنگ و بوی قرآنی و دینی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه می‌تواند، رابطه محکمی میان مردم و هنرمندان استان قم ایجاد کند و فرصتی فراهم کند که هنرمندان، هنر خود را به طور مستقیم عرضه کنند.

وی، احداث بازارچه‌های صنایع دستی را موجب رونق کار هنرمندان قمی دانست و ابراز داشت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌هایی را برای احداث این بازارچه‌ها از بخش خصوصی جذب کنیم.

ارجمندی تصریح کرد: امروز با کناره‌گیری مردم از دنیای صنعتی اقبال مردم به صنایع دستی بیشتر شده و این هنرها هرروز محبوبیت بیشتری در میان مردم کسب می‌کنند.

وی با اشاره به وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته بیان داشت: در این نمایشگاه غرفه‌ای برای به نمایش گذاشتن زندگی عشایر اختصاص پیدا کرده است که در آن، غذاهای سنتی نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا مردم را به آن حال و هوا ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ویژگی دیگر این نمایشگاه، حضور زنان کارآفرین و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است که اهداف اشتغال‌زایی برای استان را درنظر گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از هنرمندان صنایع دستی قم صورت می‌گیرد، یادآور شد: بیمه هنرمندان صنایع دستی استان قم، اعطای وام خوداشتغالی و هماهنگی برای شرکت این هنرمندان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله برنامه‌های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی استان قم است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc44qs.2bqsp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما