سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 12268
الهی خبر داد:

رشد 45 درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان انتقال خون استان قم با اعلام این خبر گفت: استان قم رشد بسیار چشم گیری در اهدای خون داشته به طوری که نه تنها به نیاز استان قم بلکه به نیاز استان های دیگر نیز پاسخ گو بوده است.
رشد 45 درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته در قم
به گزارش قم نیوز، علی الهی اظهار داشت: در پی درخواست فوری اداره کل انتقال خون استان تهران و خوزستان به فراورده های گلبول قرمز متراکم ، طی دو هفته گذشته، ۷۰۰ واحد خون به خوزستان و ۳۰۰ واحد خون به تهران از این سازمان ارسال شد.

وی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست اخیر در رابطه با کمبود خون در قم بیان داشت: اهدای خون در قم رشد بسیار چشم گیری داشته به طوری که نه تنها نیازاستان بلکه پاسخ گوی نیاز استان های دیگر نیز بوده است.

رئیس سازمان انتقال خون استان قم عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۲۰ واحد گلبول قرمز طی سه مرحله از قم به سازمان انتقال خون تهران ارسال شده است.

بیش از ۲ هزار واحد خون در ماه اهدا می شود
الهی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار واحد خون ماهانه در قم اهدا می شود ابراز داشت: در استان قم روزانه به طور متوسط ۱۲۰ واحد خون اهدا می شود که در مواقعی به ۱۵۰ واحد نیز می رسد.

وی با اشاره به برگزار شدن هفتمین جلسه کمیته استانی انتقال خون افزود: در این جلسه، تقویت و گسترش نظام مراقبت از خون در مراکز درمانی، رعایت اصول و قوانین مراقبت از خون در مراکز درمانی و رعایت اصول و قوانین حمل و نقل خون بین مراکز درمانی و مراکز جراحی مورد بحث قرار گرفت.

رئیس سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به لزوم برگزاری اینگونه جلسات گفت: اجرای دقیق سیستم هموویژلانس (مراقبت از خون) در مراکز درمانی یکی از مهم ترین برنامه های سازمان انتقال خون قم است.

رئیس سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی تهیه و نگهداری فراورده های سلولی و پلاسمایی تصریح کرد: این دوره ها جهت آشنایی و یادآوری طرز تهیه و شرایط نگهداری فراورده های سلولی ،پلاسمایی و پلاکت در کتابخانه ساختمان مرکزی انتقال خون قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcivraz.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما