يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 12432
در ایام نوروز

فروشگاه صنایع دستی استان قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم از برپایی فروشگاه صنایع دستی استان قم در ایام نوروز خبر داد.
فروشگاه صنایع دستی استان قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی نصر اصفهانی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی و نقش آن در تولید ملی اظهار داشت: حمایت از این صنایع در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی در سال جاری گسترش یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مسائلی که در سال جاری پیگیری شده است، تشکیل پرونده برای هنرمندان قمی است که در خانه‌های خود در عرصه تولیدات هنری و صنایع دستی تلاش می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: در این راستا تا کنون ۲۲۲ پرونده برای این هنرمندان تشکیل شده است.

وی ابراز داشت: این اقدام موجب خواهد شد که هنرمندان صنایع دستی استان قم که در منزل در راستای تولید محصولات خود تلاش می‌کنند، شناسایی شده و حمایت‌های لازم از آنان صورت بگیرد.

نصر اصفهانی گفت: این هنرمندان در رشته‌هایی مانند معرق چوب، مشبک چوب، طراحی سنتی، نقاشی ایرانی، حصیر بافی، پاپوش صنعتی، گیلم بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت دارند.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از این هنرمندان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این اقدامات حمایتی معرفی برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: در این راستا تا کنون ۱۲۲ هنرمند برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: این تسهیلات که مبلغ ۶ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال برای آن اختصاص یافته است، موجب ارتقای سطح فعالیت‌های هنرمندان خواهد شد.

نصر اصفهانی با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان قمی در زمینه امکان ارائه آثار خود گفت: برای این منظور بهمن ماه امسال نمایشگاهی با فعالیت ۸۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برپا شد تا این هنرمندان بتوانند محصولات خود را برای عموم عرضه کنند.

وی ادامه داد: ایجاد یک بازارچه دائمی طرحی است که بسیاری از هنرمندان نسبت به تأثیرگذار بودن آن در این عرصه تاکید دارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار داشت: با پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم قرار است در ایام تعطیلات نوروز فروشگاه صنایع دستی استان قم برپا شود.

وی گفت: همچنین در جشنواره‌های مختلف بهاره که قرار است در ایام نوروز یا قبل از آن برپا شود، امکانات ویژه‌ای برای هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

نصر اصفهانی با اشاره به حضور زائران میلیونی در ایام تعطیلات نوروزی در شهر قم خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای معرفی صنایع دستی استان قم به سراسر کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb5ab8.rhb5fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما