دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 12725

برنامه های رادیویی شورفاطمی

قم نيوز : قم نیوز: دبير شوراي معارف معاونت صدا از تدارك ويژه شبكه هاي راديويي سازمان صدا و سيما براي ايجاد شور فاطمي در جامعه به مناسبت ايام شهادت صديقه طاهره سلام الله عليها خبر داد.
برنامه های رادیویی شورفاطمی
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومي راديو معارف، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، دبیر شورای معارف معاونت صدا و مدیر رادیو معارف،در گفتگويي با اشاره به دغدغه علما و مراجع نسبت به تكريم و تعظيم همه جانبه و ايجاد شور فاطمي در ايام شهادت حضرت صديقه كبري سلام الله عليها، درباره ویژه برنامه‌های ايام فاطميه شبکه‌های مختلف رادیو گفت: راهبرد برنامه‌های فاطميه امسال در جلسات شوراي معارف صدا تصويب شده كه برنامه‌سازي بر محور ارائه الگو از زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي حضرت زهرا سلام الله عليها؛ تبيين عرفان و عبوديت آن حضرت و تجلي انسان كامل در ايشان؛ توجه به معاصرسازي شخصيت و زندگي ام ابيها با توجه بر مسئله عفاف و حجاب؛ تبيين مقامات علمي و فعاليت‌هاي مختلف ايشان در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و نقش ايشان در تحولات سياست تاكيد شده است.

وی تبيين ولايت‌محوري شخصيت حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها، تبيين خانواده فاطمي به عنوان خانواده الگو و نقش زن در تربيت نسل‌ها؛ تبيين شخصيت آن حضرت به عنوان الگويي براي همه نسل‌ها؛ تفسير خطبه‌هاي آن حضرت، حجاب، عفاف و تربيت فرزند در كلام و سيره حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها؛ تبيين پيوند قرآن و شخصيت ايشان؛ تحليل زمينه اجتماعي قيام فاطمي و جريان شناسي آن مقطع از تاريخ؛ تبيين جايگاه حضرت صديقه طاهره در منظر معصومين عليهم السلام ؛ تبيين ديدگاه صحابه و علماي فرق اسلامي در باره آن حضرت را از جمله رويكردهاي برنامه‌سازي تصويب شده در شوراي معارف معاونت صدا براي شبكه‌هاي مختلف راديويي عنوان كرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر خاطر نشان کرد: برای هر شبکه رادیویی نیز با توجه به طیف مخاطبان و رویکرد آن شبکه، اهدافی در برنامه‌سازی ايام فاطميه در نظر گرفته شده است.

مدير راديو معارف اشاره كرد: در شبكه راديويي معارف ۲۵۰۰دقيقه برنامه در گروه هاي مختلف تهيه شده است كه از اين مدت ۴۷۰ دقيقه برنامه زنده وبيش از ۲۰۰۰دقيقه توليدي است كه از آن جمله مي‌توان به برنامه‌هاي زنده «ياس عصمت» و «بانوي بي نشان» در شب و روز شهادت صديقه كبري سلام الله عليها اشاره كرد. همچنين شرح خطبه فدك با بيان علامه بزرگوار آيت الله مصباح يزدي در برنامه «زمزمه‌هاي معرفت»، تبيين سيره آن حضرت توسط آيت الله سيد احمد خاتمي در سلسله برنامه‌هاي «سيره فاطمي»، تبيين جايگاه دخت گرامي پيامبر بزرگوار اسلام صلوات الله عليهما از منظر علما و عرفا در برنامه «شرح كوثر»، بيان فضايل ومناقب حضرت زهرا سلام الله عليها در برنامه «بر بال سخن» و پخش بيانات مقام معظم رهبري درباره سيده نساء عالميان در برنامه «پيام ولايت» از ديگر برنامه‌هاي راديو معارف در ايام فاطميه اول است.

وی با بیان این که رادیو جوان با ويژه برنامه‌ زنده «خاتون خوبي‌ها» در فاطميه دوم با نگاهی ویژه به شخصیت بانوی بزرگ اسلام و بررسی شخصیت اجتماعی حضرت به عنوان جوان آگاه و اثر گزار در جریانات اجتماعی به سوگ مي نشيند افزود برنامه‌هاي توليدي «هیجده بهار» با موضوع رفتار تربیتی حضرت زهرا بالاخص در مورد مادران و دختران و داشتن یک زندگی توام با آرامش؛ برنامه « اسوه نستوه» با موضوع تفسیر سوره کوثر و روایتی از زندگی حضرت فاطمه به عنوان مدافع امامت؛ برنامه « نگین پنهان» با موضوع نقش حضرت زهرا در دفاع از ولایت حضرت علی و سبک زندگی حضرت فاطمه به عنوان الگوی جوانان؛ و برنامه‌هاي ديگري نظير «بانوی روشنی»، «بانوی آب و آیینه» و «شکوفه رسالت» نيز در ايام فاطميه از راديو جوان پخش مي شود.

دبير شوراي معارف معاونت صدا افزود: شبكه راديويي فرهنگ نيز با ویژه برنامه‌هاي «سخن آشنا» و «كوثر آفرينش» با موضوع بررسي سيره حضرت زهرا سلام الله عليها، و ويژه برنامه «عطر یاس» با موضوع با موضوع آیین همسرداری و تربیت فرزند با استفاده از سخنان حضرت زهرا سلام الله عليها، ايام شهادت آن حضرت را گرامي مي‌دارد.
وي گفت: راديو قرآن نيز در اين ايام در برنامه «هديه آسماني» به موضوع حضرت فاطمه سلام الله عليها در قرآن، عصمت، عبادت و علم آن حضرت و کلام ايشان با توجه به قرآن مي پردازد. راديو ورزش نيز با ويژه برنامه‌هاي «درسوگ ياس» و «مويه‌هاي غريبانه» در اين ايام به سوگ مي نشيند.

حجت الاسلام لطفي نياسر افزود: راديو ايران نيز ايام سوگ فاطمي را با ويژه برنامه «ريحانه رسول» با موضوع زندگی حضرت زهرا و پرداختن به سبک زندگی و مولفه‌های زندگی حضرت با رویکردهای اخلاقی و سیره و ويژه برنامه « مرثیه بی نهایت» با موضوع تفسير زيارت حضرت زهرا سلام الله عليها، گرامي مي‌دارد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcgnu9q.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما