چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 13286
در وزن 85 كيلوگرم:

فتاحي‌منش بر سكوي نخست كشتي فرنگي نوجوانان كشور ايستاد

قم نيوز : قم نیوز: علي فتاحي‌منش تمامي حريفان خود در پيكارهاي كشتي فرنگي رده سني نوجوانان كشور را يكي پس از ديگري از پيش رو برداشت و بر سكوي نخست ايستاد.
فتاحي‌منش بر سكوي نخست كشتي فرنگي نوجوانان كشور ايستاد
به گزارش قم نیوز، نفرات برتر مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سني نوجوانان كشورمان در حالي مشخص شدند كه بعد از قهرماني وزن ۷۶ كيلوگرم، قهرماني وزن ۸۵ كيلوگرم نيز به فرنگي‌كاري از استان قم رسيد.

رقابت ۲۳۹ فرنگي‌كار در هشت دور انتخابي تيم ملي كشتي نوجوانان

بر اساس برنامه ريزي فدراسیون کشتی، مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان طی روزهای نوزدهم و بيستم فرودین ماه با شرکت ۲۳۹ کشتی گیر از ۳۱ استان برگزار شد و فرنگي‌كاران نوجوان در ۱۰ وزن با يكديگر پيكار كردند.

كشتي‌گيران حاضر در اين رقابت‌ها در تلاش براي راهيابي به تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان كشورمان اعزامي به پيكارهاي قهرماني آسيا در هشت دور با يكديگر به رقابت پرداختند در حالي كه در مجموع ۲۸۰ کشتی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان نفرات برتر شناسايي شدند.

حضور ۲۸۰ كشتي‌گير و تيمي كامل از هيئت كشتي قم در انتخابي تيم ملي

در وزن ۴۲ کیلوگرم كشتي‌گيران خوزستان، سيستان و بلوچستان، تهران، هرمزگان و مركزي اول تا پنجم مشترك شدند در حالي كه برترين‌هاي وزن ۴۶ كيلوگرم فرنگي‌كاراني از استان‌هاي خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مركزي و مازندران بودند.

در وزن ۵۰ کیلوگرم كشتي‌گيران استان‌هاي فارس، مازندران، اصفهان و خوزستان عناوين برتر را كسب كردند، ضمن اينكه در وزن ۵۴ کیلوگرم عناوين برتر به كشتي‌گيران نوجوان و آينده‌دار استان‌هاي فارس،‌ لرستان، خوزستان و خراسان شمالي رسيد.

در وزن ۵۸ کیلوگرم نوجوانان شركت كننده از استان‌هاي خوزستان،‌ خراسان شمالي، چهارمحال و بختياري و تهران برترين‌ها بودند در شرايطي كه در وزن ۶۳ کیلوگرم به ترتيب تهران، خوزستان، قزوين، فارس و همدان جزو برترين‌ها قرار گرفتند.

قهرماني‌ علي فتاحي‌منش از قم در وزن ۸۵ كيلوگرم

در وزن ۶۹ كيلوگرم كشتي‌گيراني از استان‌هاي مازندران، چهارمحال و بختياري، تهران، خراسان رضوي، گلستان و فارس اول تا پنجم مشترك شدند در حالي كه در وزن ۷۶ كيلوگرم مهدي ابراهيمي از قم بالاتر از ديگر رقبا قهرمان اين وزن لقب گرفت و كشتي‌گيران خوزستان، كرمانشاه، تهران، خراسان شمالي در رده‌هاي بعدي به كار خود پايان دادند.

اما در وزن ۸۵ كيلوگرم علي فتاحي‌منش فرنگي كار توانمند استان قم كه دو دوره متوالي قهرمان رده سني نوجوانان كشور در اين وزن شده بود اين بار نيز اقتدار خود را نشان داد و با عبور از سد تمامي رقبا عنوان نخست را به دست آورد و قهرمان كشور شد.

در اين وزن علي فتاحي‌منش از قم، امير آدبم از خوزستان، آرش كريمي از فارس، سهيل كهن‌سال از خوزستان، هادي معماري از اردبيل و مرتضي چوبداري از خراسان رضوي اول تا پنجم مشترك شدند در حالي كه در وزن ۱۰۰ كيلوگرم بعد از كشتي‌گيران مازندران، تهران و خوزستان، اميرحسين مولايي از قم عنوان پنجم را به دست آورد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjm8ev.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما