دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 13416
خرمی خبر داد:

حضور بیش از 200 ناشر قمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه ناشران قم از حضور سالانه بیش از 200 ناشر قمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: امسال نیز این تعداد ناشر در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت.
حضور بیش از 200 ناشر قمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
به گزارش قم نیوز، حمید خرمی  اظهار داشت: مشکلات ناشران به خصوص در زمینه قیمت کاغذ زمانی برطرف می‌شود که قیمت دلار ثابت شود، در واقع به همین دلیل این اتفاق نیفتاده است و تا زمانی که دلار به نرخ ثابتی نرسد مشکل تامین و قیمت بالای کاغذ بر طرف نمی شود.

تلاش مسئولان برای حل مشکل کاغذ منجر به کاهش قیمت نشده است


وی ادامه داد: به دلیل مشکلات کاغذ سال گذشته تیراژ بسیاری از کتاب‌ها افت داشت، مشکل نشر در عرصه کتاب‌های دینی نیز پیش آمد و چاپ اول بسیاری از کتاب‌ها با مشکل روبه رو شد.

رئیس اتحادیه ناشران استان قم با بیان اینکه مسئولان نیز تلاش‌هایی برای بهبود این اوضاع کرده‌اند، گفت: در واقع مسئولان با وجود تلاش هایشان در اواخر سال ۹۱ توانستند قیمت کاغذ را ثابت نگهدارند، اما این اقدامات موجب کاهش قیمت کاغذ نشده است.

وی تأکید کرد: قیمت کنونی کاغذ ۸۰ تومان است و این هنوز قیمت بالایی محسوب می‌شود، همچنین کاغذ تولید داخل تنها ۲۰ درصد پاسخگوی نیاز ناشران است و ۸۰ درصد از واردات تامین می‌شود.

قیمت مناسب کاغذ ۵۰ تومان است

خرمی اظهار داشت: قیمت مناسب کاغذ حدود ۵۰ تومان است، این درحالی است که کاغذ اندونزیایی به عنوان بهترین کاغذ وارداتی با قیمت ۷۰ تومان وارد شده و پس از مراحل گمرک دیگر مراحل تا به دست ناشر برسد ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد.

رئیس اتحادیه ناشران قم در زمینه حضور ناشران قمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که همه ساله در اردیبهشت‌ماه برگزار می شود، گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ ناشر قمی در این نمایشگاه حضور دارند که امسال نیز پیش بینی ما همین تعداد است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcepe8z.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما