شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 13669
به همت واحد مشاوره و راهنمایی مسجد مقدس جمکران صورت گرفت

پاسخگویی به بیش از 164 هزار پرسش نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران گفت: واحد مشاوره مسجد مقدس جمکران در سال گذشته به 164 هزار و 808 پرسش نمازگزاران این مسجد در زمینه‌های مختلف پاسخ داده است.
پاسخگویی به بیش از 164 هزار پرسش نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا شاهینی به تبیین فعالیت‌های واحد مشاوره و راهنمایی مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: این مرکز در چهار زمینه سوالات شرعی، سوالات اعتقادی، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی پاسخگوی سوالات زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در طول سال است و در سال گذشته میزبان بیش از ۱۶۴ هزار نفر مراجعه کننده بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تفکیک مراجعه و پرسش ۹۶ هزار و ۵۳۵ پرسش شرعی و اعتقادی، ۱۲ هزار و ۱۹۹ پرسش حقوقی و مشاوره خانواده، ۲۹ هزار و ۱۹۵ پرسش تلفنی و بیش از ۳۰ هزار پرسش در موضوعات مختلف از سوی ۲۰ کارشناس و متخصص علوم دینی و معارف اسلامی خواهر و برادر پاسخ گفته شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به باجه‌های ثابت پاسخگویی به سئوال‌ها و روحانیون مستقر در مسجد مقدس جمکران گفت:‌ روحانیون این واحد با حضور در جمع جوانان و پاسخگویی به سئوالات آنان گام موثری در فرهنگ سازی معنا و مفهوم سئوال و پرسش در صحن‌های مسجد مقدس جمکران برداشته‌اند.

شاهینی ادامه داد: برپایی حلقه‌های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، بیان احکام در حین اقامه فریضه نماز جماعت از جمله برنامه‌های واحد مشاوره و ارشاد این مسجد مقدس است که در طول ایام هفته برگزار می‌شود و در ایام تعطیل و خاص به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوروزی واحد مشاوره و ارشاد مسجد جمکران خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۲ واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران برنامه‌های خود را در قالب ۹ ایستگاه و مرکز پاسخگویی در صحن‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی با موفقیت به اجرا گذاشت.
این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: در طول تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰ روحانی محقق و متخصص حوزه علمیه قم در سه شیفت صبح، عصر و شب عهده دار پاسخگویی به سوالات شرعی، اعتقادی، خانواده و حقوقی زائران و مجاوران مسجد بودند.

شاهینی تصریح کرد: باجه‌های پاسخگویی در طول ایام سال دایر است ولی در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مراجعین هستیم.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات مکتوب، فعالیت‌های دو مرکز از این مراکز در شب‌های چهارشنبه و جمعه تا اذان صبح برای پاسخگویی به سئوالات زائران مسجد مقدس جمکران فعال هستند.

مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران می‌توانند ضمن مراجعه حضوری سئوالات خود را به صورت تلفنی با شماره ۷۲۵۳۴۱۹ و ۷۲۲۵۰۵۰داخلی ۲۴۴ با پیش شماره ۰۲۵۱ با کارشناسان این واحد مطرح کنند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdceop8z.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما