شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۳۹
کد مطلب : 14053
موسوی خبر داد:

ارائه آموزش مديريت پسماند به شهروندان قمي

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از ارائه آموزش مديريت پسماند به شهروندان قمي خبر داد و گفت: 70 درصد از جمعیت منطقه هشت قم آموزش‌های لازم در خصوص تفکیک پسماندها را دريافت كردند.
ارائه آموزش مديريت پسماند به شهروندان قمي
به گزارش قم نیوز، سيف‌ا‌لدين موسوي با اشاره به فعاليت‌هاي واحد نظارت مديريت پسماند گفت: شهر قم دارای ۸ منطقه و ۲۶ ناحیه است که از این تعداد ۲۱ ناحیه تحت پیمان جمع‌آوری، انتقال پسماندها و نظافت معابر و شوارع سطح شهر است.

وي ادامه داد: سه ناحیه دیگر شهر در منطقه پردیسان قم در قالب پیمانی جداگانه و جامع‌تر اداره مي‌شود و به دنبال دستیابی به اهداف طرح جامع مدیریت پسماند است.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به نوع پيمان در منطقه پرديسان گفت: پیمان در این منطقه شامل آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص تفکیک پسماندها به سه دسته تر قابل تبدیل به کود(آلی)، پسماندهای خشک و پسماندهای ویژه یا خطرناک است.

وي يادآور شد: تاکنون ۷۰ درصد از جمعیت منطقه هشت آموزش‌های لازم در این خصوص را دریافت كردند و نسبت به انجام موارد درخواستی اقدام مي‌كنند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به ویژگی خاص پیمان منطقه پرديسان گفت: استفاده از پسماندهای تر آلی براي تبديل به کود موردي است كه سبب تمايز نوع پيمان اين منطقه از ساير مناطق مي‌شود.

وي به روش استفاده از پسماندهای تر آلی براي تبديل به کود اشاره كرد و افزود: در این روش که به ورمی کمپوست معروف است با استفاده از کرم‌های قرمز حلقوی بارانی بنام ایزینیا فوتیدا و با استفاده از متد روز دنیا نسبت به تجزیه پسماندهای تر خانگی اقدام و آنها را به کودی بسیار غنی و سرشار از مواد مغذی برای گیاهان تبدیل می‌کند که می‌توان در صنعت کشاورزی از آن بهره‌برداري كرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc1xqs.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما