شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 14544
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

عصر حاضر دوران شدت مبارزه حق و باطل است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز جنگ میان حق و باطل شدت یافته و ابزارهای دشمنان هم پیشرفت کرده است.
عصر حاضر دوران شدت مبارزه حق و باطل است
 به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد آیاتی از قرآن در مورد حقیقت و باطل را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این کتاب آسمانی برای تبیین بهتر مسائل همواره مثال‌های حسی و تجربی را به بندگان یادآور می‌شود.
 
وی افزود: قرآن کریم باران را دستمایه یکی از مثال‌های خود قرار داده و می‌فرماید بارانی که از ابرها می‌بارد بر همه زمین‌ها جاری شده و هر زمینی به تناسب خود از آن استفاده می‌کند؛ باران رحمت الهی نیز همین‌گونه است و قلب‌های انسان‌ها بنا به ظرفیت خود از این رحمت واسعه بهره‌مند می‌شوند.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه حق و باطل از آغاز آفرینش انسان تاکنون با هم در نبرد هستند گفت: اینکه هر کس به چه تناسب از رحمت الهی استفاده می‌کند یا بهره‌ای از آن نمی‌برد موجب می‌شود که انسان در جبهه حق و باطل قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: بخشش خداوند محدودیت ندارد اما انسان‌ها محدود هستند و با توجه به ظرفیت خود از رحمت الهی استفاده می‌کنند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: همان طور که باران پاکیزه و لطیف بر روی همه زمین‌ها می‌بارد و ممکن است با گل و لای مخلوط شود باران رحمت الهی نیز بر حق و باطل می‌بارد و در این میان انسان‌های پیرو شیطان و باطل حقیقت را به انواع خرافات، بدعت‌ها و دروغ‌ها آلوده می‌کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کف‌ها و آلودگی‌ها بر روی سیلاب حاصل از باران دیده می‌شوند گفت: با این حال پس از اینکه سیل فرو نشست گل‌ها و کف‌ها نیز از بین می‌روند و آب پاکیزه نمایان می‌شود؛ حق و باطل نیز چنین هستند و سرانجام حقیقت در برابر چشمان همگان رخ می‌نمایاند.
 
وی ادامه داد: هر چه انسان شناخت و معرفت بیشتری نسبت به حقایقت داشته باشد به همان میزان نسبت به خداوند و آیات او هم نزدیک‌تر می‌شود؛ معجزه بودن قرآن نیز با درک این حقیقت ثابت می‌شود که پیامبر اکرم(ص) این کتاب آسمانی را در شرایطی عرضه کرد که نه آموزگاری داشت و نه عربستان آن روز محیط دانش بود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه اسلام و ایران خاطرنشان کرد: امروز جنگ میان حق و باطل شدت یافته و ابزارهای دشمنان هم پیشرفت کرده است؛ آنها سعی می‌کنند به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای انواع مفاسد را به خانه‌های مسلمانان وارد کنند اما باید بدانیم سرانجام وعده الهی تحقق می‌یابد و پیروزی با جبهه حق خواهد بود.
 
این مرجع تقلید فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مورد توجه قرار داد و افزود: امدادهای الهی و توجهات خداوند نصیب کسانی می‌شود که خالصانه در این کانون‌ها کار می‌کنند؛ در اسلام هیچ‌گاه جهاد تعطیل نمی‌شود هرچند ممکن است شکل آن در قالب‌های نظامی، فرهنگی و جهاد با نفس تغییر کند.
 
وی عنوان داشت: کار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تلاش برای جذب جوانان به سمت برنامه‌های مذهبی و قرآنی هم نوعی جهاد فرهنگی در شرایط کنونی است زیرا ضرورت دارد در مقابل شبهات و مفاسد اخلاقی که غرب در پی ترویج آن است وارد عمل شویم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: زمان‌های فراغت از کار و تحصیل از جمله لغزش‌گاه‌هایی است که شیطان از آنها استفاده می‌کند به همین دلیل باید به وسیله برنامه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی با درون‌مایه مذهبی و قرآنی در مقابل هجمه شیطان ایستادگی کنیم.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر جدیت و پشتکار در اینگونه فعالیت‌ها عنوان داشت: طی دیداری هم که با رئیس جمهور خواهم داشت مسائلی چون ضرورت انتخاب افراد ارزشی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز توجه بیشتر به کانون‌های مساجد را مطرح می‌کنم.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchkmnz.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما