شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 14959
با حضور عضو خبرگان رهبری:

نشست مشترک مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران و بهزیستی برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست مشترک جمعی از مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان بهزیستی کشور در قم برگزار شد.
نشست مشترک مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران و بهزیستی برگزار شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های  علمیه خواهران آیت‌الله سیدعبدالهادی شاهرودی در این نشست که در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه کارشناسان سازمان بهزیستی و مشاوران حوزه یک هدف را تعقیب می‌کنند، اظهار داشت: کارشناسان تحصیل کرده دانشگاهی هدف ایجاد یک زندگی سعادتمند را دنبال می‌کنند و مسیر آنان مبتنی بر تجربیات، بررسی‌های میدانی و تحقیقات قبلی است.

وی افزود: مسیر حوزه مسیر وحیانی است و مسیری است که از طریق پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به ما رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نمونه‌هایی از این اشتراک هدف اضافه کرد: در علم اخلاق، محققان امروزی به این نتیجه رسیده‌اند که لبخند منجر به موفقیت در کار می‌شود و هر کس در هر شغلی لبخند بزند موفق‌تر است.

وی گفت: در شرع هم آمده است که مومن خوشحالی‌اش در صورتش است و غمش در دلش و همچنین گفته شده است که مومن همیشه لبخند بر لب دارد و برخورد مناسب و زیبایی با دیگران دارد.

آیت‌الله شاهرودی با اشاره به نمونه دیگری در این زمینه افزود: کارشناسان علوم تجربی به این نتیجه رسیده‌اند که اظهار محبت آقا به همسرش موجب سعادت در زندگی می‌شود، بر اساس روایات این گفته مرد به زن که تو را دوست دارم هیچ گاه از دل او بیرون نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: وقتی مشاوران بهزیستی به معلومات حوزوی مسلح شوند، بسیار توانمندتر خواهند بود و پس از یک مشاوره می توانند احادیثی در همان زمینه ارائه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشاوران حوزه نیز وقتی تجربیات علم روز را در کنار استدلال های شرعی قرار دهند کار آنها بسیار موثرتر خواهد بود.

وی خواستار تشکیل کارگروه مشاوران حوزه و بهزیستی شد و ادامه داد: باید هم اندیشی‌ها در این زمینه گسترش یابد.

آیت‌الله شاهرودی با اشاره به اینکه در برخی از موارد، نتایج حاصل از علم روز ظاهرا با احکام شرعی مغایر است، گفت: ما معتقدیم دستورات شرعی پشتوانه علمی و عقلی دارند که هر کس به آن پشتوانه‌ها دست یابد به احکام شرعی عمل می‌کند.

وی افزود: در این شرایط یک مهره از پازل معلومات تجربی مفقوده است که در صورت یافت شدن‏‏‏، بی‌شک با شرع موافق بود.

در این نشست همچنین ابراهیم حاجی‌مظفری مدیرکل بهزیستی استان قم با ارائه آماری از بزهکاری‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: از نهادهایی که مردم انتظار دارند تا نسبت به مسائل اجتماعی پاسخگو باشند، حوزه‌های علمیه است.

وی گفت: از کسانی که وارد حوزه می‌شوند انتظار می‌رود که پاسخگوی مسائل اجتماعی باشند و این کار،‌ کار بسیار دشواری است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در بررسی تاریخ به این نتیجه می‌رسیم که هر زمان معنویت بر جامعه حاکم بوده است، آسیب‌ها به حداقل رسیده است، علم حوزویان باید به جامعه منتقل شود و موجب رشد و ترقی جامعه گردد.

وی شرایط امروز را متفاوت از گذشته دانست و تصریح کرد: همکاری میان حوزه و بهزیستی فرصت مناسبی برای هم‌افزایی، آگاهی‌بخشی و تاثیرگذاری است.

حاجی مظفری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری زیادی برای انحراف جوانان صورت گرفته است، گفت: در این زمینه حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی بر دوش دارند که گرچه فعالیت‌های خوبی تا کنون صورت داده‌اند، اما این فعالیت‌ها پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک میان سازمان بهزیستی و حوزه‌های علمیه خواهران شاهد کاهش معنی‌دار آسیب‌های اجتماعی باشیم.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdchwwnz.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما