شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 14966
استاد حوزه علمیه قم:

استاد صفائی حائری همواره حامی نظام جمهوری اسلامی بود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: استاد صفائی حائری همیشه در پاسخ سخنان برخی از افراد، از اصل نظام حمایت می‌‌کرد.
استاد صفائی حائری همواره حامی نظام جمهوری اسلامی بود
به گزارش قم نیوز،حجت الاسلام والمسلمین مسعود حیدری نیک، یکی از شاگردان استاد صفائی حائری ، استاد صفائی حائری را پدر شهید و یکی از حامیان نظام و انقلاب دانست و اظهارکرد: او در همه حال از نظام حمایت می‌‌کرد و همیشه در پاسخ گلایه‌‌های برخی از افراد، از اصل نظام حمایت می‌‌کرد و در زمان جنگ در پاسخ به نامه بازرگان از امام خمینی و جنگ دفاع کرد.
 
وی اضافه کرد: پس از رحلت امام پشتیبان مقام معظم رهبری بودند، به گونه ای که در تقلید افراد را به  ایشان ارجاع می‌‌داد و ولایت فقیه مطلقه را قبول داشتند.
 
حیدری نیک با اشاره به سیره استاد صفائی حائری اظهار کرد: تفکرات و شیوه رفتاری استاد صفائی حائری مبتنی بر مبانی محکمی بوده است به گونه ای که صحبت‌‌های استاد صفائی حائری در گذر زمان تغییر نکرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه قدرت جذب استاد صفائی حائری را از ویژگی‌‌های او دانست و افزود: از همه اقشار مانند طلاب، دانشجویان و هنرمندان جذب او می‌‌شدند که این ویژگی جذب تمام اقشار از توانایی او بوده است.
 
وی اضافه کرد: او در بحث تربیتی نگاه دقیقی داشت، به گونه که با یک برخورد می‌‌فهمید گه چگونه رفتاری را با آن شخص داشته باشد و ادبیات گفتگو با او چگونه باشد.
 
حیدری نیک با اشاره به نحوه برخورد استاد صفائی حائری با مسائل دینی اظهار کرد: استاد صفائی حائری به مر دین عمل می‌‌کرد و تنها به یک بعد از دین عمل نمی کرد که دو گانگی در رفتارش پدید آید.
 
وی ادامه داد: در برخورد با افراد بدون تکلف بود، به گونه ای که افراد به راحتی با او صحبت می‌‌کردند و هیچ اضطرابی در گفتگو با استاد صفائی حائری نداشتند.
 
حیدری نیک با اشاره به کتاب‌‌های استاد صفائی حائری گفت: کتاب‌‌های استاد صفائی حائری با دل‌‌های انسان‌‌ها کار داشت و انسان را به حرکت وا می‌‌داشت، البته برخی از کتاب‌‌ها علم و آگاهی انسان را زیادی می‌‌کند، ولی کتاب‌‌های او در عین کوچک بودن، علاوه بر انتقال علم و آگاهی، حرکت دهنده بود که مورد نیاز نسل جوان امروز است.
 
استاد حوزه و دانشگاه استاد صفائی حائری را عالمی جامع  دانست و افزود: او در مسائل اجتهادی، فقهی و اجتماعی صاحب نظر بوده است که وجود او مغتنم بود و پس از رحلت او شکافی در جامعه ایجاد شد.
 
حیدری نیک با اشاره به درس‌‌های استاد صفائی حائری به شاگردان اظهار کرد: شاگردان استاد صفائی حائری از او آموختند که برای فعالیت و سازندگی نباید منتظر امکانات و پشتیبانی باشند و در تاریک ترین وضعیت هم می‌‌توان سازندگی داشت که در این درس هیچ عذری را برای افراد باقی نمی گذارد.
 
وی ادامه داد: استاد صفائی حائری می‌‌گفت که موقعیت‌‌ها مهم نیست، بلکه موضع گیری انسان مهم است و  باید حرکت کرد که نور خودش را در تاریکی‌‌ها نشان می‌‌دهد.
 
استاد حوزه و دانشگاه تبیین معارف اسلامی را یکی از فعالیت‌‌های استاد صفائی حائری دانست و افزود: او نظام‌‌های  اخلاقی، تربیتی، معرفتی،  اجتماعی و حقوقی اسلام را به گونه ای کاربردی تبیین کرد که نظام تربیتی استاد صفائی حائری در صورت عملیاتی شدن، عامل نجات جوانان خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: مطالعه کتاب‌‌های رشد، حرکت و نامه‌‌های بلوغ استاد صفائی حائری در کنار بهره گیری از اساتید مناسب است.
 
یادآور می شود، پنج شنبه،‌13 تیرماه، چهاردهمین سالگرد استاد علی صفایی حائری در قم با حضور اساتید حوزه  و دانشگاه و علاقمندان آثار ایشان در موسسه لیلة القدر برگزار شد.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcfv1dy.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما