چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 15066
در آستانه ماه رمضان:

برگزاری نشست معاونان پژوهشی مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران در قم

قم نيوز : قم نیوز: نشست معاونان پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
برگزاری نشست معاونان پژوهشی مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران در قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران،  محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در جمع شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: پژوهش در سال‌های اخیر جایگاه خود را در حوزه‌های علمیه خواهران یافته است و ما چرخش و سنگيني كفه ترازوي سیاست‌ها، برنامه‌ها و حمايت‌هاي این مرکز را به نفع پژوهش، به طور محسوسی شاهد هستیم.

وی به نقش و جایگاه موثر معاونان پژوهشی در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با ایجاد شوراهای علمی پژوهشی در استان‌ها، تلاش کرده است تا از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند و حوزه‌های علمیه خواهران با اقتضائات بومی مناطق به رشد علمی مورد نظر برسند.

خالقی ضمن پرداختن به تبیین وضعیت بودجه‌های پژوهش،‌ به سوالات حاضران پاسخ داد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های مبارک ماه‌های شعبان و رمضان تأکید کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این ماه‌ها بهار مناجات و دعاست و ائمه معصومین(ع) ادب مناجات را در این دعاها به ما آموخته‌اند.

وی با بیان اینکه اغلب دعاها با «الحمدلله» آغاز شده است، اضافه کرد: این نکته درس‌آموزی است که ما همواره باید قدردان نعمت‌های خداوند و امکانات در اختیارمان باشیم و با نگاهی به مسیر پیموده شده و قله پیش رو، تعادلی در حرکت خود ایجاد کنیم.

صدیقه افشار مدیر ساماندهی اموری پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این دوره طی دو روز برگزار شد و در روز اول مباحث مربوط به سامانه پایان‌نامه‌ها در قالب کارگاه آموزشی برای معاونان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح شد.

وی از جمله موضوعات آموزش داده شده در این کارگاه را نحوه کار با کارتابل طلاب، اساتید، واحدهای حوزوی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سامانه پایان‌نامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و اجرای یک مرحله درخواست پایان‌نامه از مرحله طرح تفصیلی تا پایان فرآیند دفاع از پایان‌نامه ذکر کرد.

افشار یادآور شد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در پایان مقطع تحصیلی سطح سه(کارشناسی ارشد) موظف به ارائه پایان‌نامه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست، مسئولان مرتبط با معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران، به تشریح حوزه عملکرد خود پرداختند.

مدیر ساماندهی اموری پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در این نشست شاهد سخنرانی معصومه گلگیری عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز بودیم.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdch-vnz.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما