شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 15166
مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

برای اعزام به برخی استان‌های کشور با کمبود مبلغ روبه رو هستیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با وجود تقاضاهای بسیار از برخی استان‌های کشور، ولی مبلغ کافی برای اعزام به آن استان‌ها وجود ندارد.
برای اعزام به برخی استان‌های کشور با کمبود مبلغ روبه رو هستیم
به گزارش قم نیوز، حجت السلام والمسلمین غلامعباس موسوی مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به کمبود مبلغ برای اعزام برخی از استان‌های با وجود تقاضاهای زیاد اظهار داشت: با وجود ظرفیت لازم در ده استان کشور، اما مبلغ کافی برای اعزام به این استان‌ها را نداریم که این ده استان، استان‌های  لرستان، جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد است و ضرورت اعزام به این استان‌ها وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: از مبلغینی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرونده تبلیغی دارند، دعوت می‌کنیم که جهت ثبت نام و اعزام به این استان‌ها، به سامانه سمتا مراجعه نمایند تا با توجه به تقاضاهای بسیار این مناطق، زمینه اعزام آن‌ها بررسی شود.
 
مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم موسوی ماه رمضان را یک ظرفیت تبلیغی دانست و افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان، ماه نیایش، عبادت و انس قرآن است، دفتر تبلیغات اسلامی در این ماه جهت تبیین معارف اسلامی و تبلیغ دین مبین اسلام، اقدام به ساماندهی اعزام مبلغین می‌نماید که برنامه ریزی لازم برای حضور مبلغین صورت گرفته است.
 
موسوی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای اعزام مبلغ گفت: سامانه سمتا از 6 تیرماه جهت ثبت نام مبلغین ماه رمضان فعال بوده است که مبلغین جهت ثبت نام ماه رمضان و اخذ احکام اقدام نموده اند و مبلغین برای تبلیغ به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند که یک جلد کتاب ره توشه نیز در اختیار مبلغین قرار گرفته است.
 
مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زمان فعالیت مبلغین اعزامی را از ابتدای ماه رمضان تا انتهای این ماه دانست و افزود:  مبلغین در این این ایام فعالیت‌هایی همچون برپایی نماز جماعت اول وقت، برگزاری مراسم دعا ونیایش، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری مراسم وعظ و خطابه،  برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی، برگزاری کلاس تفسیر قرآن ویژه جوانان، ارائه مشاوره به مردم به ویژه جوانان و برگزاری مسابقات را انجام خواهند داد.
 
وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های مبلغین جهت دهی به مراسمات مذهبی ماه رمضان همچون شب میلاد امام حسن و لیالی قدر، برگزاری مراسم روز قدس با توجه به شعار سال یعنی حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و برگزاری نماز روز عید فطر خواهد بود.
 
موسوی با اشاره به آمادگی دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه برای اعزام مبلغ اظهار داشت: امیدواریم مبلغین به تکلیف خودشان که تبلیغ است که جزو اولین وظایف یک روحانی هست، عمل کنند و آمادگی خود را برای اعزام به استان‌هایی که درخواست مبلغ دارد، اعلام کنند و ما تا نیمه ماه رمضان آمادگی اعزام مبلغ را داریم.
 
وی ادامه داد: بستر لازم تبلیغی فراهم است و امیدواریم مبلغین با حضور در کنار مردم، نسبت به تبلیغ دین بپردازند و ماه رمضان امسال نیز باشکوه تر از هر سال در جهت ارتقای آگاهی‌های دینی مردم، قدم‌هایی را برداریم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciqzaz.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما