يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : 15177
عضو منتخب شورای شهر چهارم قم:

شهرداری باید ساختاری انعطاف پذیر داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب شورای شهر چهارم قم گفت: شهرداری باید ساختاری انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد.
شهرداری باید ساختاری انعطاف پذیر داشته باشد
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت انعطاف پذیری ساختار شهرداری اظهار داشت: شهرداری بنابر اقتضائات زمانی و موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرد، باید ساختاری انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد، به طور مثال در گذشته شهرداری صرفا نهادی خدماتی بود، اما با توسعه شهرها و نیاز به توسعه وپیشرفت، فعالیت عمرانی هم به این وظایف شهرداری اضافه شد.

وی اضافه کرد: پس از مدتی با توسعه خیابان‌ها و افزایش بی رویه خودروها، شهرداری‌ها به عرصه حمل و نقل نیز ورود کردند، اکنون باید شهرداری‌ها به عرصه فرهنگی و اجتماعی ورود داشته باشند و خودشان را با این شرایط تطبیق دهند.
 
توجه به اثرات فرهنگی و اجتماعی پروژه‌های عمرانی
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، پروژه‌های عمرانی را دارای اثرات فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: ساختن هر پروژه عمرانی در شهر، کنش و واکنش‌هایی خواهد داشت و باید این موارد پیش از شروع پروژه دیده شود، لذا ضرورت پیدا کرد که پروژه‌های شهری پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: برخی اوقات باید برای بازگشایی یک معبر یک محله ای را از وسط  قطع کنیم که باعث قطع ارتباط بخش‌های مختلف یک جامعه می‌شود، لذا باید با استخراج تمام اثرات اجتماعی و فرهنگی این چنین پروژه‌هایی، برای آن تدبیر شود.
 
ذاکریان با اشاره به ضرورت برنامه ریزی شهرداری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: رویکرد شهرداری‌ها در کلان شهرها خدماتی و اجتماعی است، لذا باید برای تمام عرصه‌ها اجتماعی و فرهنگی مردم برنامه ریزی داشته باشند و در این رویکرد ساختار شهرداری باید خود را هماهنگ کند.
 
وی ادامه داد: مثلا ده سال پیش معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی یا حمل و نقل نداشتیم ولی با اقتضائات فعلی این معاونت‌ها در ساختارشهرداری ایجاد شده است تا برای این قضایا برنامه ریزی داشته باشد.
 
لزوم تسهیل سرمایه گذاری در شهر قم
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، پیدا کردن منابع مالی جدید را برای شهرداری با اهمیت دانست و افزود: اکنون صرفا با بحث عوارض یا منابع دولتی نمی توان شهر را اداره کرد یا حداقل نمی توان به آن شتاب لازم برای پیشرفت شهر رسید و این منابع مالی کفایت نمی کند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون ورود سرمایه گذاران در کلان شهرها خصوصا شهر قم برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ضرورت پیدا کرده است تا مسیر عمران و آبادانی شهر قم رقم بخورد.
 
ذاکریان با اشاره به وظیفه شهرداری در قبال سرمایه گذاران اظهار داشت: باید ساختار شهرداری خودش را با این وضعیت تطبیق کند و فرآیندهای سرمایه گذاری را تسهیل کند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca06n6.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما