چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 15320
استاد حوزه علمیه قم:

باب سفارت امام زمان(عج) بسته شده است

قم نيوز : قم نیوز: استاد درس خارج مهدویت حوزه علمیه قم گفت: باب سفارت در دوران غیبت صغری بسته شده است و علما افراد مدعی سفارت را کافر و کاذب دانستند.
باب سفارت امام زمان(عج) بسته شده است
 به گزارش قم نیوز، آیت الله نجم الدین طبسی استاد خارج دروس مهدوی حوزه علمیه قم در نشست بررسی نقش نوادگان حضرت مهدی در حکومت مهدوی که در مرکز پژوهش‌های اعتقادی به زبان عربی برگزار شد، با اشاره به نظرات موجود در خصوص داشتن فرزند از سوی امام زمان اظهار کرد: برخی معتقد هستند که امام زمان علاوه بر ازدواج فرزندانی را در عصر غیبت دارد که باید ادله آن‌ها را بشنویم و سپس پاسخ بدهیم.
 
آیت الله طبسی یکی از دلایل معتقدین به داشتن فرزند از سوی امام زمان را حدیثی در کتاب غیبت شیخ طوسی دانست و افزود: در حدیث نقل شده از سوی شیخ طوسی صریحا عنوان شده که امام زمان فرزندانی را دارد، در حالی که این حدیث تحریف شده است و در حدیث اصلی سخنی از داشتن فرزند برای امام زمان نبوده است که به نظر می‌رسد یک اشتباه املایی صورت گرفته باشد.
 
علمای بزرگی قصه جزیره الخضرا را رد کردند
 
استاد خارج دروس مهدوی حوزه علمیه قم با اشاره به داستان جزیره الخضرا گفت: قصه جزیره الخضرا یکی از دلایل دیگر افراد معتقد به داشتن فرزند از سوی امام زمان است که در آن قصه به اداره آن جزیره از سوی فرزندان بلاواسطه و با واسطه امام مهدی اشاره شده است که برخی از آنان نیز نائب خاص امام زمان بوده اند.
 
آیت الله طبسی حدیث جزیره الخضرا را از نظر علامه مجلسی مورد تایید ندانست و افزود: علامه مجلسی این قصه را در بابی به غیر از باب رویت امام مهدی در بحار الانوار آورده است و او می‌گوید که من این قصه را متن‌های معتبر ندیده ام.
 
وی اضافه کرد: علامه کاشف الغطاء نیز می‌گوید که جزیره الخضرا تنها یک قصه است و ناقل آن روایات عدم رویت امام در دوران غیبت را ندیده است.
 
دیدار اختیاری با امام زمان(عج) شبیه به محال است
 
استاد خارج دروس مهدوی حوزه علمیه قم با اشاره به بحث رویت امام زمان(عج) در دوران غیبت اظهار کرد: امکان دیدار با امام زمان(عج) به صورت اختیاری در دوران غیبت کبری چیزی شبیه به محال است و کسی که این مطلب را ادعا می‌کند را باید تکذیب کرد.
 
وی ادامه داد: البته امکان دیدارهای غیراختیاری با امام زمان در دوران غیبت وجود دارد که برخی از صالحین با امام زمان به این صورت دیدار کردند.
 
باب سفارت امام زمان(عج) بسته شده است
 
آیت الله طبسی با اشاره به نقدهای موجود به داستان جزیره الخضرا گفت: سند و دلالت این قضیه معتبر نیست و در آن به سفارت امام زمان در دوران غیبت کبری اشاره شده است، در حالی که باب سفارت در دوران غیبت صغری بسته شده است و علما افراد مدعی سفارت را کافر و کاذب دانستند.
 
وی اضافه کرد: اعتقاد به صحت این داستان منجر به قبول تحریف قرآن می‌شود، در حالی که ما اعتقاد به عدم تحریف قرآن داریم.
 
استاد خارج دروس مهدوی حوزه علمیه قم ازدواج و داشتن فرزند را با بحث غیبت دارای تنافی ندانست و افزود: البته من دلیل برای ازدواج امام زمان در دوران غیبت ندارم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcawen6.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما