دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 15436
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد:

نوسازی و تجهیز ناوگان جمع آوری پسماندهای عفونی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: یکدستگاه کامیونت مجهز به سیستم کنترل و جمع آوری شیرابه ی پسماند های عفونی به ناوگان این سازمان اضافه گردید.
نوسازی و تجهیز  ناوگان جمع آوری پسماندهای عفونی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال
به گزارش قم نیوز، سید سیف الدین موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در شهر قم روزانه بیش از 4500 کیلوگرم پسماندهای عفونی در مراکز درمانی تولید می گردد که با توجه به شرایط ویژه و خطرزائی اینگونه پسماندها، می بایست کنترل دقیقی بر روند جمع آوری، حمل و امحای آن صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها مصوب سال 1383 مجلس محترم شورای اسلامی، مدیریت پسماند های عفونی که جزو پسماندهای ویژه محسوب شده  بر عهده تولید کننده می باشد ولی این سازمان علیرغم وظیفه ذاتی خود و در جهت حفظ و ارتقای سطح بهداشت جامعه تاکنون نسبت به جمع آوری و امحای پسماندهای پزشکی برابر دستورالعمل های موجود اقدام نموده است.

موسوی ادامه داد: جمع آوری و حمل پسماندهای پزشکی به علت دارا بودن شیرابه تابع شرایط خاص خود می باشد که مهمترین آن سیستم نگهداری شیرابه است که در خودروی جدید تدابیر لازم در این خصوص لحاظ گردیده و علاوه بر آن فضای نگهداری پسماند ها نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ضمن بر شماری مشکلات موجود در روند جمع آوری پسماندهای پزشکی گفت: متاسفانه اغلب سیستم های نگهداری و شوتینگ مراکز درمانی غیر استاندارد و فرسوده می باشد که این خود روند جمع آوری را کند و در بعضی از مواقع غیر ممکن می نماید که لازم است مسئولین مراکز نسبت به  نوسازی و رفع مشکلات آن اقدام نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود خودروی جدید که طبق معیار های بهداشتی تجهیز گردیده است، ضمن حفظ  بهداشت عمومی، سرعت جمع آوری و انتقال پسماندها از مراکز درمانی و شهر سرعت بیشتری بگیرد.

لازم به توضیح است: پسماندهای جمع آوری شده به سایت دفن البرز واقع در کیلومتر 14 جاده کوه سفید منتقل و بصورت بهداشتی امحا می گردد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciq5az.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما