دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : 15581
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم:

پایانه شمالی قم در مساحت ۲۰ هکتار ساخته می شود / دسترسی سریع زائران به مونوریل

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: پایانه مرکزی قم در مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار روبروی ایستگاه مرکزی مونوریل ساخته می شود.
پایانه شمالی قم در مساحت ۲۰ هکتار ساخته می شود / دسترسی سریع زائران به مونوریل
به گزارش قم نیوز، مرتضی عزتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ایجاد آرامش و رفاه در بین مسافران و رانندگان اظهار کرد: اولین اقدام در راستای رسیدن به این هدف، احداث خوابگاه رانندگان برون شهری و تاکسی‌های برون شهری  در مساحت حدود 200 متر مربع در داخل پایانه مسافربری مرکزی قم است که نقش مهمی در ایمنی مسافران دارد.
وی افزود: این خوابگاه شامل لابی، آشپزخانه، حمام، محل استراحت، سرویس بهداشتی و کتابخانه است. طرح یاد شده به طور مستقیم  مسئله رفاه راننده و به طور غیرمستقیم  مسئله ایمنی مسافر را تامین می‌کند.

عزتی ادامه داد: پروژه ساخت سایه بان 3000 متری اقدام بعدی در جهت آسایش مسافران است که در پایانه کوثر کلنگ زنی شده است. قصد ما از انجام این پروژه ایجاد سایه بان برای مسافرین در محدوده سالن انتظار تا سکوی اتوبوس‌ها است. با این پروژه در صورت تابیدن آفتاب مستقیم گرم  قم در تابستان و بارندگی‌های مختلف در زمستان دیگر مسافران دچار مشکل نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه بعدی سازمان پایانه‌های مسافربری، کلنگ زنی پایانه شمالی در ابتدای بلوار زائر که به اصطلاح پایانه هزار هکتاری نام دارد، بود. به منظور احداث این پروژه باید 20 هکتار از زمین این پایانه که دقیقا روبروی ایستگاه مرکزی مونوریل  قرار دارد باید تملک شود و در صورت تکمیل، مسافران دسترسی سریعی به مونوریل خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم افزود: ساخت این پایانه هزینه بسیار بالایی دارد اما برای استان به شدت لازم است و به دلیل همین هزینه‌های بالا ممکن است که شهرداری از پس تامین اعتبارات لازم برنیاید لذا انتظار داریم که از بودجه‌های استانی در این پزوژه بتوانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به مجتمع خدماتی رفاهی زائر که اخیرا افتتاح شد گفت: مجتمع خدماتی رفاهی که در پارکسوار شمالی ساخته شد، در روزهای سه شنبه و پنج شنبه وجمعه و ایام تعطیل میزبان زائرانی است در قالب کاروان‌های زیارتی یا به صورت شخصی وارد قم می شوند.

عزتی تاکید کرد: در این مجتمع امکانات کامل رفاهی مانند رستوران و فروشگاه سوغات و صنایع دستی و فرهنگی و فروشگاه سوهان وجود  دارد تا مسافران و زائران ما یحتاج اولیه را خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: یک بلوار 40متر ی به منظور سامان دهی تردد اتوبوس‌های برون شهری  در هنگام ورود  و خروج  به  پایانه مرکزی  نیز افتتاح شد که تاثیر مثبتی در روانی حمل و نقل اتوبوس های برون شهری دارد.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcjviev.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما