چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 16276
آیت الله سبحانی:

وهابیت تکفیری چهره زشت و خشنی از اسلام تصویر می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: وهابیت تکفیری با اقدامات وحشیانه خود، چهره نادرستی از اسلام ارائه کرده است و باعث وحشت اروپاییان از اسلام شده است و آن‌ها فکر می‌کنند که مسلمانان گروهی خشن هستند این در حالی است که اسلام دین رحمت است و به همه نظر لطف دارد.
وهابیت تکفیری چهره زشت و خشنی از اسلام تصویر می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی که صبح امروز در درس خارج فقه و اصول خود سخن می‌گفت، با اشاره به این که تملق و حسد از جمله صفات رذیله است، اظهار کرد: مدح و ستایش بیش از حد افراد، تملق و چاپلوسی است و انسان‌های کم ظرفیت و کم شخصیت چنین کاری را انجام می‌دهند مانند برخی شاعران درباری که در قدیم به تملق شهره بودند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: برای رسیدن به پست و مقام باید تلاش کرد نه اینکه شخص با حسادت به خود ضربه بزند و دچار بدخواهی برای دیگران شود که این نیز یکی از اخلاق رذیله و زشت است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تنها جایی که تملق اشکالی ندارد، موقع علم آموزش و دانش افزایی است و حتی بوسیدن دست استاد و انجام اموری که نشان احترام به وی باشد، در این جا عاری از اشکال است.
 
آیت الله سبحانی افزود: حسادت در زمینه آموختن دانش، باید به معنای صحیح یعنی غبطه خوردن مطرح شود و انگیزه ای است که برای ارتقاء علمی افراد که پسندیده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم، تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره درصدد از بین بردن مکتب تشیع و اهل بیت (ع) هستند و امروز نیز بر تلاش خود افزوده‌اند و حذف نام و یاد ائمه (ع) را سر لوحه کارهای خود قرار داده‌اند. جامعه اسلامی اما با یاد و نام اهل بیت (ع) برقرار می‌ماند و باید از این مذهب و مکتب دفاع کرد و در حفظ یاد و نام اهل بیت (ع) تلاش کرد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: وهابیت تکفیری با اقدامات وحشیانه خود، چهره نادرستی از اسلام ارائه کرده است و باعث وحشت اروپاییان از اسلام شده است و آن‌ها فکر می‌کنند که مسلمانان گروهی خشن هستند این در حالی است که اسلام دین رحمت است و به همه نظر لطف دارد.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این کارها چهره ای خشن از اسلام پیش روی جهانیان تصویر کرده است و مبلان دینی باید از فرصت محرم استفاده کنند و مبانی ناب تشیع و اسلام ناب محمدی را برای همه تشریح و تببین کنند و تلاش اولیاء الله و علمای اسلام را برای حفظ مفاهیم و ارزش‌های ناب اسلامی را ادامه دهند.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcb05b8.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما