کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل هلال احمر قم خبر داد

اعزام کاروان سلامت به روستای قلعه چم قم

خبرگزاری تسنیم , 9 آبان 1392 ساعت 16:58

قم نیوز: مدیرعامل هلال احمر قم گفت: تیم ۲۲ نفره داوطلبان هلال احمر قم جهت اجرای برنامه ملی کاروان سلامت به روستای قلعه چم از توابع بخش سلفچگان اعزام شد.


به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیرضا ظهیری اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با بخشدار سلفچگان  و دهیار روستای قلعه چم کاروان سلامت هلال احمر جهت انجام امور عام‌المنفعه و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به این روستا اعزام شد.
 
این کاروان با ظرفیت 22 نفر از داوطلبان و با همکاری انجمن مهرگان دیابت و در آستانه نزدیکی ماه محرم به این روستا اعزام شد و در آن از 100 نفر از روستائیان تست قند خون ناشتا گرفته و آموزش‌هایی راجع به فشار خون به آن‌ها ارائه شد.
 
ظهیری افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، برگزاری یک دوره فشرده آموزش کمک‌های اولیه برای زنان روستایی، شامل آشنایی با مباحث خونریزی،CPR، سوختگی، شکستگی و بانداژ مصدوم آشنا شدند، همچنین با هماهنگی مدیران دو مدرسه ترنم ولایت یاسر و دبستان دخترانه زینب کبرای روستای قلعه چم، ضمن حضور مربی خدمات داوطلبانه و آموزش دانش آموزان با تاریخچه هلال احمر و شرح وظایف و اهداف جمعیت، تعداد 121 بسته لوازم‌التحریر که شامل هر بسته 4 عدد دفتر، 2 عدد خودکار، مداد و پاک کن، در بین دانش آموزان این مدرسه توزیع گردید.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: با حضور اعضاء این کاروان در امامزاده عبدالله نیزار، داوطلبان به غبار روبی این امامزاده پرداخته و آن را برای برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در ماه محرم آماده کردند.
 
طرح ملی کاروان سلامت با هدف کمک به نیازهای پزشکی و معیشتی روستائیان در سال و به مناسبت‌های مختلف در مناطق و روستاهای محروم اجرا می‌شود.
 
این کاروان‌ها شامل داوطلبانی از گروه‌های چهارگانه داوطلبی، پزشکان داوطلب و مربیان امداد و کمک‌های اولیه می‌باشد که خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، تست فشار خون و تست قند خون، فراخوان عضویت و در بعضی مواقع ارائه خدمات دارویی ارائه می‌دهند.
 
انتهای پیام/ 125


کد مطلب: 16335

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16335/اعزام-کاروان-سلامت-روستای-قلعه-چم-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir