پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 16335
مدیر عامل هلال احمر قم خبر داد

اعزام کاروان سلامت به روستای قلعه چم قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل هلال احمر قم گفت: تیم ۲۲ نفره داوطلبان هلال احمر قم جهت اجرای برنامه ملی کاروان سلامت به روستای قلعه چم از توابع بخش سلفچگان اعزام شد.
اعزام کاروان سلامت به روستای قلعه چم قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیرضا ظهیری اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با بخشدار سلفچگان  و دهیار روستای قلعه چم کاروان سلامت هلال احمر جهت انجام امور عام‌المنفعه و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به این روستا اعزام شد.
 
این کاروان با ظرفیت 22 نفر از داوطلبان و با همکاری انجمن مهرگان دیابت و در آستانه نزدیکی ماه محرم به این روستا اعزام شد و در آن از 100 نفر از روستائیان تست قند خون ناشتا گرفته و آموزش‌هایی راجع به فشار خون به آن‌ها ارائه شد.
 
ظهیری افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، برگزاری یک دوره فشرده آموزش کمک‌های اولیه برای زنان روستایی، شامل آشنایی با مباحث خونریزی،CPR، سوختگی، شکستگی و بانداژ مصدوم آشنا شدند، همچنین با هماهنگی مدیران دو مدرسه ترنم ولایت یاسر و دبستان دخترانه زینب کبرای روستای قلعه چم، ضمن حضور مربی خدمات داوطلبانه و آموزش دانش آموزان با تاریخچه هلال احمر و شرح وظایف و اهداف جمعیت، تعداد 121 بسته لوازم‌التحریر که شامل هر بسته 4 عدد دفتر، 2 عدد خودکار، مداد و پاک کن، در بین دانش آموزان این مدرسه توزیع گردید.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: با حضور اعضاء این کاروان در امامزاده عبدالله نیزار، داوطلبان به غبار روبی این امامزاده پرداخته و آن را برای برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در ماه محرم آماده کردند.
 
طرح ملی کاروان سلامت با هدف کمک به نیازهای پزشکی و معیشتی روستائیان در سال و به مناسبت‌های مختلف در مناطق و روستاهای محروم اجرا می‌شود.
 
این کاروان‌ها شامل داوطلبانی از گروه‌های چهارگانه داوطلبی، پزشکان داوطلب و مربیان امداد و کمک‌های اولیه می‌باشد که خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، تست فشار خون و تست قند خون، فراخوان عضویت و در بعضی مواقع ارائه خدمات دارویی ارائه می‌دهند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchmxnz.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما